Sportowefakty.wp.pl mają zdecydowanie więcej użytkowników i odsłon niż Sport.onet.pl oraz nieco dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego. Do Grupy Onet-RASP należą też będące w pierwszej dziesiątce strony Przeglądsportowy.pl, Ofsajd.onet.pl i Ekstraklasa.tv. W skali roku bardzo duży wzrost odwiedzalności osiągnął Polsatsport.pl.
W październiku br. Sportowefakty.wp.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziało 5,82 mln realnych użytkowników (czyli 22,31 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w serwisie 154,51 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 41 minut i 52 sekundy - wynika z badania Gemius/PBI. Witryna miała o 878,6 tys. użytkowników, 51,15 mln odsłon i 2:36 minuty średniego czasu korzystania więcej niż dział sportowy portalu Onet.pl (Grupa Onet-RASP).
Do Grupy Onet-RASP należą też dwa inne popularne serwisy sportowe: strona „Przeglądu Sportowego” (niedawno uruchomiona w nowej odsłonie), Ofsajd.onet.pl z luźniejszymi treściami oraz Ekstraklasa.tv z materiałami (m.in. skrótami meczów) o piłkarskiej Lotto Ekstraklasie. Wśród nich najwięcej użytkowników (3,05 mln) i odsłon (29,47 mln) miał w zeszłym miesiącu Przeglądsportowy.pl, a najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (15:51 minuty) - Ekstraklasa.tv.
Jeśli chodzi o serwisy sportowe wydawców dwóch mniejszych portali horyzontalnych, to Sport.pl (Grupa Interia.pl) miał zdecydowanie wyższe statystyki niż Sport.interia.pl pod względem liczby użytkowników (3,59 mln wobec 1,87 mln) i odsłon (71,44 mln wobec 25,84 mln) oraz nieznacznie dłuższy przeciętny czas korzystania (20:42 minuty wobec 20:03 minuty). Z kolei Polsatsport.pl zdecydowanie wyprzedził Sport.tvp.pl pod względem liczby użytkowników (1,63 mln wobec 1,07 mln) i odsłon (8,19 mln wobec 6,37 mln), ale zanotował prawie cztery raz krótszy średni czas korzystania (8:26 minuty wobec 32:46 minuty).
Internet | Strony i aplikacje Google’a z 25 mln polskich użytkowników, Onet-RASP z mniejszą przewagą nad Wirtualną Polską (dane z października) |
Wszystkie strony sportowe Grupy Onet-RASP (przede wszystkim Sport.onet.pl, Przegladsportowy.pl, Ofsajd.onet.pl i Ekstraklasa.tv) miały łącznie, uwzględniając współodwiedzalność wyższe statystyki niż Sportowefakty.wp.pl (zapewniające prawie cały ruch Grupie Wirtualna Polska w kategorii sportowej) - zarówno ogółem, jak również na komputerach i urządzeniach mobilnych. Ogółem wyprzedziły konkurenta o 435,9 tys. użytkowników i 28,59 mln odsłon.
Grupa Onet-RASP jest wydawcą serwisu Ekstraklasa.tv od ponad czterech lat, obecna umowa obowiązuje do końca sezonu 2017/2018. Z kolei Grupa Wirtualna Polska w połowie ub.r. połączyła swoje serwisy Sport.wp.pl i Sportowefakty.pl (tę drugą kupiła w połowie 2014 roku).
Zobacz tabelęNa komputerach Sportwafekty.wp.pl mając o 789 tys. realnych użytkowników więcej niż Sport.onet.pl zanotowały w zeszłym miesiącu ponad dwa razy więcej odsłon (95,31 mln wobec 43,23 mln) oraz o ponad 2,5 minuty dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika (38:42 min. wobec 36:07 min.).
W tej ostatniej statystyce jeszcze lepsze wyniki osiągnęły Sport.tvp.pl (40:46) i witryna Meczyki.pl (56:22), na której są publikowane m.in. linki do nielegalnych streamów z transmisjami sportowymi. Z kolei ofsajd.onet.pl przy znacznie niższej liczbie użytkowników niż Przegladsportowy.pl (1,82 mln wobec 2,09 mln) zanotował prawie trzy razy więcej odsłon (36,94 mln wobec 13,09 mln).
Zobacz tabelęSport.pl miał na smartfonach i tabletach 1,96 mln użytkowników, nieco mniej niż na komputerach stacjonarnych (2,23 mln), ale więcej odsłon (37,18 mln wobec 34,24 mln) i dłuższy średni czas korzystania (19:15 minuty wobec 16:29). Podobnie było w przypadku Przegladsportowy.pl: 16:39 mln odsłon i 11:31 minuty średniego czasu korzystania w internecie mobilnym oraz 13,08 mln odsłon i 9:51 minuty w internecie stacjonarnym.
Z kolei Meczyki.pl w mobile’u miały 7,96 mln odsłon, prawie trzy razu mniej niż w internecie stacjonarnym (19,38 mln).
Zobacz tabelęSportowefakty.wp.pl w ciągu roku zyskały 4,21 pkt proc. zasięgu, co oznacza wzrost o 23,3 proc. (podawanie, o ile zmieniła się liczba użytkowników jest dużo mniej miarodajne, bo w październiku ub.r. łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 24,6 mln, a w październiku br. na 25,3 mln). Liczba odsłon serwisu zmalała o 42,5 mln (czyli o 21,6 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 10:48 minut (34,8 proc. w dół).
Sport.onet.pl zanotował spadki o 1,5 pkt proc. zasięgu, 130,1 mln odsłon i 12:28 minuty przeciętnego czasu korzystania. Natomiast Przegladsportowy.pl zyskał 2,79 pkt. proc. zasięgu, a Sport.pl - 3,58 pkt proc.
Zdecydowanie największy wzrost odwiedzalności osiągnął Polsatsport.pl. Jego zasięg zwiększył się z 1,83 proc. do 6,27 proc., czyli ponad trzykrotnie, a liczba odsłon - z 6,1 mln do 8,19 mln (34,3 proc. w górę). Więcej odsłon niż rok wcześniej zanotowała też Ekstraklasa.tv., mimo znaczącego spadku zasięgu.