Reklama2010-05-13
5

Spot ING naruszył prawo

Komisja Etyki Reklamy uznała, że telewizyjny spot ING Banku Śląskiego z petardą wybuchającą w pysku psa narusza kodeks branżowy. Wcześniej bank wycofał tę reklamę po protestach internautów.

W sprawie kontrowersyjnego spotu ING Banku Śląskiego – z psem niosącym w pysku petardę, która już poza kadrem wybucha – do Komisji Etyki Reklamy wpłynęło kilka skarg. Przypomnijmy, że reklama w lutym br. była przez krótki okres wykorzystywana w kampanii kredytów hipotecznych udzielnych przez ten bank bez prowizji (więcej). Jednak po protestach internautów – zarzucających przekazowi promowanie cierpienia zwierząt – spot został wycofany (więcej).

W skargach otrzymanych w tej sprawie przez Komisję Etyki Reklamy powtarzały się podobne zarzuty: promocja niehumanitarnego tratowania zwierząt, demoralizujący wpływ, zwłaszcza na dzieci, oraz niesmaczny charakter. ING Bank Śląski bronił się, twierdząc, że finał reklamy nie jest jednoznaczny, przez co można go interpretować pozytywnie: pies gubi petardę, która następnie wybucha, nie robiąc mu żadnej krzywdy. W związku z tym przedstawiciele firmy ocenili, że przekaz nie narusza kodeksu branżowego. Jednocześnie bank przeprosił wszystkich odbiorców, którzy poczuli się urażeni po obejrzeniu tego spotu, przypominając, że już po pierwszych głosach krytyki zdecydował się wycofać go z emisji.

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do zarzutów ze skarg, orzekając, że spot naruszył dobre obyczaje i poczucie odpowiedzialności społecznej. Jednocześnie instytucja podkreśliła, że niedopuszczalne jest propagowanie w reklamie jakichkolwiek negatywnych działań wobec zwierząt.
 

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas