Internet2022-02-01
3

Spotify będzie walczyło z covidową dezinformacją. W tle kontrowersje wokół Joe Rogana

Serwis Spotify zadeklarował, że zmienia swoje zasady dotyczące niektórych treści. Platforma będzie podsuwać użytkownikom dodatkowe, wiarygodne źródła informacji na temat pandemii Covid – 19. To odpowiedź na zamieszanie związane z antyszczepionkowymi podcastami publikowanymi przez Joe Rogana, jednego z najbardziej wpływowych autorów na Spotify.

Serwis Spotify, oprócz oferowania muzyki w streamingu w darmowych i płatnych planach ma w swoich zasobach coraz więcej treści dostępnych w formacie podcastów.

W maju 2021 r. zapowiedziano, że Joe Rogan, najpopularniejszy na świecie twórca podcastów podpisał kontrakt na wyłączność ze Spotify. Wartość umowy wyniosła 100 mln dol.

Niedawno jednak pojawiło się sporo kontrowersji wokół treści publikowanych przez Rogana. Chodzi o podcasty, w których autor poddawał w wątpliwość informacje na temat Covid-19 i ustawiał się po stronie antyszczepionkowców. W rezultacie z obecności w Spotify zrezygnował muzyk Neil Young, a także wokalistka Joni Mitchell.

Spotify: Zmieniamy zasady

Teraz Spotify na swojej stronie ogłosiło, że zamierza zmienić reguły dotyczące treści pojawiających się w serwisie, w szczególności w związku z narracją dotyczącą Covid-19. Poinformował o tym Daniel Ek, współzałożyciel i szef Spotify.

Czytaj także: Spotify może zostać sponsorem FC Barcelony

- Na Spotify jest wiele osób i poglądów, z którymi się nie zgadzam - przyznaje Daniel Ek. - Wiemy, że mamy do odegrania kluczową rolę we wspieraniu ekspresji twórców, jednocześnie równoważąc ją z bezpieczeństwem naszych użytkowników. W tej roli ważne jest dla mnie, abyśmy nie przyjmowali pozycji cenzora treści, a jednocześnie upewniali się, że istnieją zasady i konsekwencje dla tych, którzy je naruszają.

Dla szefa Spotify stało się jasne, że serwis ma obowiązek zrobić więcej, aby zapewnić równowagę i dostęp do powszechnie akceptowanych informacji ze środowisk medycznych i naukowych, które poprowadzą użytkowników przez wyjątkowy czas związany z pandemią.

Zgodnie z zapowiedzią Spotify będzie zamieszczać przy wszystkich treściach podcastowych dodatkowe informacje, jeśli w audycjach pojawią się materiały dotyczące pandemii.

- Pracujemy nad tym, aby do każdego odcinka podcastu, który zawiera dyskusję na temat Covid-19 dodać poradę dotyczącą treści – informuje Ek. - Ta porada będzie kierować słuchaczy do naszego dedykowanego Covid-19 Hub, zasobu, który zapewnia łatwy dostęp do faktów opartych na danych, aktualnych informacji przekazywanych przez naukowców, lekarzy, pracowników akademickich i autorytety w dziedzinie zdrowia publicznego z całego świata, a także do linków z zaufanych źródeł. Ta nowa próba walki z dezinformacją zostanie uruchomiona w krajach na całym świecie w najbliższych dniach. Według naszej wiedzy, takie doradztwo w zakresie treści jest pierwszym tego typu działaniem na dużej platformie podcastowej.

Czytaj także: Rynek streamingu audio: Spotify hamuje, Apple Music wiceliderem

Spotify, w kontekście kontrowersji wokół Rogana podkreśla, że już wcześniej podejmowało działania związane z dezinformacją na temat szczepionek i Covid-19, m.in. wspierając odpowiednie organizacje zajmujące si w tym problemem.

Autor:ps

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas