Internet2019-08-23
3

Spotify przedłuża darmowy okres próbny do 90 dni. Nie dla użytkowników korzystających już z promocji

Serwis Spotify zaoferował użytkownikom możliwość wypróbowania za darmo konta Premium przez okres 90 dni zamiast dotychczasowego miesiąca. Opcja jest dostępna także w Polsce dla użytkowników kont indywidualnych i studentów, w przyszłości obejmie plany Premium dla rodziny i Premium Duo. Jak ustaliły Wirtualnemedia.pl osoby korzystające już z 30-dniowego darmowego dostępu do Spotify nie mogą liczyć na przedłużenie promocji.

Od momentu swojego startu na rynku w 2006 r. Spotify oferuje 2 modele korzystania z tej platformy. Pierwszy z nich to darmowe konto o ograniczonych funkcjonalnościach, którego użytkownik w zamian za możliwość słuchania muzyki musi liczyć się z przerywaniem nagrań przez reklamy.

Drugie rodzaj dostępu to kilka rodzajów kont Premium. W Polsce abonament dla pojedynczego użytkownika kosztuje miesięcznie 19,99 zł, plan Premium dla rodziny to koszt 29,99 zł, abonament Premium Duo jest dostępny za 24,99 zł, a specjalna oferta dla studentów kosztuje 9,99 zł na miesiąc.

3 miesiące zamiast 30 dni

W ramach płatnej oferty Premium Spotify proponował do tej pory 30-dniowy okres próbny, w trakcie którego możliwe było korzystanie z tej opcji bez ponoszenia związanych z nią kosztów. Jeśli użytkownik nie zdecydował się ostatecznie na wykupienie abonamentu, to przed końcem obowiązywania miesięcznej promocji mógł złożyć rezygnację i np. korzystać w dalszym ciągu z darmowego dostępu połączonego z emisją reklam.

Teraz Spotify postanowił wydłużyć wspomnianą promocję, o czym poinformował w komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl.

Zgodnie z nowym regulaminem każdy nowy użytkownik Spotify lub ten, który dotąd korzystał z bezpłatnej wersji może za darmo wypróbować konto Premium nie przez 30, ale przez 90 dni.

Od czwartku z nowej opcji mogą skorzystać użytkownicy indywidualni oraz studenci (na rynkach, gdzie plan jest już dostępny), a w nadchodzących miesiącach subskrybenci planu Premium dla rodziny oraz Premium Duo (na rynkach, gdzie oferty zostały już wprowadzone).

- To był niezwykle ważny tydzień dla Spotify Premium z dwoma kamieniami milowymi – jednym z nich jest wprowadzenie innowacyjnej oferty planu Premium dla rodziny https://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/spotify-oferta-rodzinna-kontrola-rodzicielska-nowe-narzedzia-i-spersonalizowane-playlisty-dlaczego-jak-korzystac, drugim zaoferowanie bezpłatnych pierwszych 3 miesięcy oferty Premium dla użytkowników, którzy dotychczas nie korzystali z Premium – zaznacza w komunikacie Alex Norström, chief premium business officer w Spotify. - Te decyzje są potwierdzeniem zaangażowania Spotify w zapewnienie aktualnym użytkownikom Premium najwyższej jakości usług muzycznych i umożliwienie większej liczbie słuchaczy na całym świecie dostępu do bogatej oferty planu Premium. I z pewnością to jeszcze nie wszystko, co planujemy wprowadzić.

Jak dowiedziały się Wirtualnemedia.pl w polskim oddziale Spotify nowe zasady korzystania z darmowego 90-dniowego dostępu do Premium nie obejmują tych użytkowników, którzy rozpoczęli już korzystanie z oferowanej wcześniej promocji obejmującej 30 dni. W ich wypadku czas darmowego używania konta Premium nie zostanie automatycznie przedłużony o kolejne 60 dni.

Kilka dni temu pojawiły się nieoficjalne informacje o tym, że Spotify zamierza podwyższyć ceny swoich abonamentów, na razie ma to dotyczyć wyłącznie rynków skandynawskich.

W II kwartale 2019 r. Spotify osiągnęło przychody wyższe o 31 procent, a strata operacyjna spółki zmniejszyła się do poziomu 3 mln euro. Liczba miesięcznych użytkowników Spotify wzrosła do 232 mln, a 108 mln to abonenci płatnych kont premium.

 

Autor:ps

Więcej informacji:Spotify, Premium, 90 dni, streaming, muzyka

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas