Internet2022-01-08
5

Spotify ma w Polsce prawie 10 mln użytkowników. Shazam przed Open FM i Soundcloud

Wśród platform muzycznych i podcastowych zdecydowanym liderem jest Spotify, w listopadzie ub.r. skorzystało z niego 9,8 mln polskich internautów. Aplikacja YouTube Music miała 6,3 mln użytkowników, Shazam - 2,8 mln, a Open FM i Soundcloud - po prawie 1,8 mln.

Platformę streamingową Spotify jako serwis www i aplikację mobilną w listopadzie ub.r. odwiedziło 9,85 mln polskich internautów, co zapewniło 32,99 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Nie wiadomo, ilu z nich ma na Spotify wykupioną subskrypcję. Usługa od czasu do czasu pojawia się dodatkowo w ofertach niektórych operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Sama platforma też prowadzi regularne promocje.

Płatne jest korzystanie z aplikacji mobilnej Spotify, natomiast za darmo można słuchać muzyki i podcastów na komputerach w jej przeglądarkowej wersji.

YouTube Music kilka razy popularniejsze od Shazam i Soundcloud

Z kolei aplikacja YouTube Music osiągnęła w listopadzie 6,3 mln polskich użytkowników i 21,11 proc. zasięgu. Dla porównania, cała platforma YouTube miała 25,81 mln internautów i 86,5 proc. zasięgu.

W czołowej dziesiątce są jeszcze dwie globalne platformy. Aplikacja Shazam służącą do rozpoznawania odtwarzanych piosenek (działa jako aplikacja mobilna i rozszerzenie do przeglądarki Chrome) zanotowała 2,86 mln użytkowników i 9,57 proc. zasięgu, a platforma podcastowa Soundcloud - 1,76 mln odwiedzających i 5,9 proc. zasięgu.

Natomiast platformę radiową Open FM, należącą do Wirtualnej Polski, odwiedziło 1,79 mln internautów, co dało 6,01 proc. zasięgu.

Interia przed Eską i Tekstowo

W badaniu Mediapanel kategoria Muzyka i serwisy audio obejmuje też witryny z treściami o muzyce. Na portalu Interia (Grupa Interia-Polsat( sekcja o takiej tematyce miała w listopadzie 4,02 mln użytkowników i 13,47 proc. zasięgu, na platformie Eska (Grupa ZPR Media) - 3,56 mln internautów i 11,92 proc. zasięgu, a na Onecie (Ringier Axel Springer Polska) - 2,06 mln użytkowników i 6,92 proc. zasięgu.

Z kolei serwis Tekstowo.pl odwiedziło 3,05 mln internautów (co dało 10,21 proc. zasięgu), a platformę internetową radia RMF Maxxx (Grupa RMF) - 2,7 mln (9,04 proc. zasięgu).

Miesiąc do miesiąca Spotify zyskało 597,8 tys. polskich internautów (to 6,5 proc. w górę), a YouTube Music - 525 tys. (9.1 proc.).

Jeszcze większy wzrost procentowy osiągnęła platforma RMF Maxxx - o 253 tys. użytkowników, czyli 10,3 proc. Na Open FM przybyło 102,9 tys. internautów (6,1 proc.), na Tekstowo.pl - 100,4 tys. (3,4 proc.), w sekcji muzycznej Eski - 75,2 tys. (2,2 proc.), a na Soundcloud - 60,6 tys. (3,5 proc.).

Za to dział muzyczny Interii zanotował spadek o 172,4 tys. internautów (4,1 proc.), a analogiczna sekcja Onetu - o 144 tys. (6,5 proc.).

W aplikacja Shazam ubyło 55,6 tys. polskich użytkowników, co oznacza spadek o 1,9 proc.

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas