Internet2017-09-19
28

Interia i Wirtualna Polska inaczej niż Onet-RASP emitują reklamy „Sprawiedliwe sądy”, Agorze i Inforowi tego nie zaoferowano

Grupa Onet-RASP zdecydowała się wstrzymać publikację w swoich mediach reklam z kampanii „Sprawiedliwe sądy”, natomiast Interia i Wirtualna Polska nadal je emitują, tłumacząc, że są one zgodne z prawem. Z kolei tytuły Agory i Grupy Infor nie zostały uwzględnione w mediaplanie akcji.

Kampania „Sprawiedliwe sądy”, organizowana przez Polską Fundację Narodową, podkreśla, że nasz system sądowniczy wymaga gruntownej reformy. Reklamy z jednej strony opisują negatywne zjawiska w obecnym sądownictwie, a z drugiej - ogólne koncepcje, jak można to zmienić.

Akcja, której właściwa odsłona zaczęła się 8 września, obejmuje telewizję, internet (m.in. serwis sprawiedliwesady.pl działający też pod adresem takjakbylo.pl, aktywności w social media), outdoor (billboardy w całym kraju) oraz prasę. W telewizji spot jest emitowany od weekendu, zarówno w kanałach Telewizji Polskiej, jak i stacjach prywatnych (m.in. Polsacie)

Pod koniec tygodnia publikację tych reklam zdecydowała się przerwać Grupa Onet-RAS Polska, wydawca grupy serwisów internetowych (na czele z Onet.pl) i tytułów prasowych (m.in. „Faktu” i „Newsweek Polska”). Agnieszka Odachowska, dyrektor komunikacji korporacyjnej w firmie, poinformowała, że emisja reklam z tej akcji była błędem. - Treść kampanii nie jest zgodna z zasadami i wartościami Grupy Onet-RAS Polska. Szczerze żałujemy popełnionego błędu - uzasadniła.

Zupełnie inne nastawienie mają Interia i Wirtualna Polska, w których serwisach nadal wyświetlane są reklamy „Sprawiedliwe sądy”. - Przekaz nie łamie prawa ani naszych regulaminów emisji reklam, więc nie widzieliśmy podstaw do odmówienia emisji - tłumaczy Jarosław Szubrycht, PR manager Grupy Interia. - Kampanię emitujemy. zarząd Wirtualnej Polski nie zajmuje się polityką - przekazała nam Joanna Pawlak, wiceprezes WP ds. sprzedaży.

Reklamy nie są publikowane w wielu tytułach prasowych i serwisach internetowych dlatego, że nie uwzględniono ich w mediaplanie akcji. Tak jest w przypadku Agory (wydawcy m.in. „Gazety Wyborczej” i Gazeta.pl) oraz Grupy Infor (wydawcy m.in. „Dziennika Gazety Prawnej”, Dziennik.pl i Forsal.pl). - Z pytaniem o brak emisji reklam z kampanii „Sprawiedliwe sądy” w mediach Agory należy zwrócić się do organizatora tej kampanii - przekazała nam Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w firmie.

O kampanii dyskutowano dużo od momentu jej startu, często w negatywnym kontekście. Kontrowersje wzbudziło to, że organizująca ją Polska Fundacja Narodowa dysponuje budżetem ok. 100 mln zł rocznie ze środków 17 czołowych spółek skarbu państwu, oraz fakt, że stronę internetową akcji przygotowała agencja Solvere, założona niedawno przez Piotra Matczuka i Annę Plakwicz, którzy poprzednio pracowali w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zajmując się m.in. wizerunkiem Beaty Szydło. Skrytykowało to wielu polityków opozycji i publicystów.

Wszystkie reklamy z akcji odsyłają na stronę internetową Sprawiedliwesady.pl (działającą też pod adresem Takjakbylo.pl). Wiceprezes PFN Maciej Świrski poinformował, że budżet akcji wynosi ok. 10 mln zł, a agencja Solvere otrzyma 240 tys. zł honorarium. Jeśli chodzi o prasę, reklamy ukazały się m.in. w „Do Rzeczy”, „Sieci”, „Naszym Dzienniku” i „Gazecie Polskiej”.

Autor:tw

KOMENTARZE(28)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas