Prasa2009-01-08
0

Sprzedaż "Dziennika" najniższa w historii, duży spadek"Rzeczpospolitej"

W listopadzie 2008 roku spadła sprzedaż siedmiu dziennikówogólnopolskich. Swój wynik poprawiły tylko dwa tytuły: SuperExpress i Gazeta Prawna. Szczegóły w specjalnym raporcie portaluWirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety wlistopadzie 2008 r. wyniosła 481 622 egz., czyli 7,3 proc. mniejniż w analogicznym okresie 2007 roku - wynika z najnowszych danychZwiązku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portalWirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej"(Agora) wyniosła 373 614 egz. Jest to wynik o 13 proc. gorszy niż wlistopadzie 2007 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), któryzwiększył swoją sprzedaż o 0,5 proc. do 202 713 egz.

Tuż za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika),która zanotował spadek o 17 proc. W listopadzie br. tytułsprzedawał się w ilości 130 189 egz.

Na piątym miejscu znalazł się "Dziennik" (Axel Springer Polska)ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 77 758 egz. (spadek o 53proc.).

Zobacz tabelę

W listopadzie br. w porównaniu z październikiem br. spadłasprzedaż większości tytułów ogólnopolskich - najwięcej stracił"Dziennik".

Zobacz tabelę


*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasieprzedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatnerazem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż wramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30%ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.

Autor:masz

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas