Prasa2019-11-08
2

„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w I-III kwartale, „Dziennik Zachodni” najbardziej w dół

W pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku wyniosła 25 611 egz., czyli o 12,76 proc. mniej, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 19,72 proc. do 20 167 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/sprzedaz-dziennikow-i-iii-kwartal-2019-fakt-gazeta-wyborcza-gpc ##

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (również Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku wyniosła 18 403 egz., po spadku o 13,30 proc.

We wrześniu 2019 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2018 roku zmniejszyła się o 11 proc. do 24 898 egz.

Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 18 717 egz., po spadku o 17 proc. Trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (17 097 egz.; w dół o 12,59 proc.).

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas