Prasa2017-08-07
17

Topnieje rynek dzienników regionalnych i lokalnych. Wszystkie tytuły na minusie w I półroczu

W pierwszym półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Codzienna Nowiny”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w pierwszym półroczu 2017 roku wyniosła 34 003 egz., czyli o 10,79 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 10,07 proc. do 31 431 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w pierwszym półroczu 2017 roku wyniosła 24 685 egz., po spadku o 9,30 proc.

Najwięcej straciła natomiast „Gazeta Codzienna Nowiny” (również Polska Press Grupa), która w rankingu spadła z miejsca 11. na 13. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 18,68 proc. i ostatecznie wyniósł 12 196 egz.

W czerwcu 2017 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2016 roku zmniejszyła się o 9,03 proc. do 33 100 egz.

Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 32 151 egz., po spadku o 0,84 proc. Trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (24 032 egz.; w dół o 5,47 proc.).

Największy spadek w tym ujęciu odnotował „Głos - Dziennik Pomorza” (Polska Press Grupa) - było to 12,13 proc. do 16 840 egz.

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas