Prasa2019-01-09
4

„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w listopadzie, ale z największym spadkiem

W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Tytuł ten odnotował największy spadek sprzedaży. Liderem wśród wzrostów była z kolei „Polska Metropolia Warszawska” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w listopadzie 2018 roku wyniosła 28 108 egz., czyli o 10,49 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył o 3,70 proc. do 25 881 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w listopadzie 2018 roku wyniosła 21 514 egz., po spadku o 6,44 proc.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/wyniki-sprzedazy-dziennikow-listopad-2018-fakt-gazeta-polska-codziennie-dziennik-gazeta-prawna ##

Ostatnią zajęła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), której średni wynik zwiększył się o 37,90 proc. do 3 955 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. największy wzrost zanotował „Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa) - było to 40,19 proc.

Jedyny spadek, wynoszący 1,67 proc., odnotowała tutaj „Gazeta Krakowska” (Polska Press Grupa).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas