Prasa 2019-03-08
1

„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży, „Gazeta Wrocławska” najbardziej w dół

W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Wrocławska” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w styczniu 2019 roku wyniosła 26 477 egz., czyli o 14,50 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 21,83 proc. do 20 739 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w styczniu 2019 roku wyniosła 18 817 egz., po spadku o 16,76 proc.

13. lokatę zajęła „Gazeta Wrocławska” (też Polska Press Grupa), której średni wynik zmniejszył się o 22,65 proc. do 9 207 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. największy wzrost zanotowała „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa) - było to 5,78 proc.

Największy spadek, wynoszący 17,25 proc., odnotowały tutaj „Super Nowości” (Wydawnictwo prasowe „Super Nowości”).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas