Prasa2020-10-07
17

Sprzedaż dzienników w sierpniu spadła o 19,3 proc. do 466 tys. egz.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w sierpniu br. było o 19,31 proc. niższe niż w sierpniu ub.r. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasowała się „Gazeta Wyborcza”. Zyskały tylko „Parkiet” i „Gazeta Polska Codziennie”, a pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu”.

Rozpowszechnianie płatne "Gazety Wyborczej", wydawanej przez giełdową Agorę, w sierpniu zmniejszyło się rok do roku o 32 proc. do 65,1 tys. sztuk. W porównaniu z lipcem "Wyborcza" zanotowała spadek o 2,2 proc.

Sprzedaż "Rzeczpospolitej" w sierpniu wyniosła 40,2 tys. sztuk, co oznacza spadek rdr o 6,8 proc. oraz mdm o 0,3 proc. Wydawcą dziennika jest spółka Gremi Media, notowana na rynku NewConnect.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Liderem "Fakt"

Jak wynika z danych ZKDP, w sierpniu liderem sprzedaży na rynku dzienników pozostał "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Rozpowszechnianie płatne wyniosło 167,9 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek rdr o 21,8 proc. oraz mdm o 3,1 proc.

W ujęciu rocznym rozpowszechnianie płatne razem "Super Expressu" spadło w sierpniu o 19,8 proc. do 94 tys. sztuk. W porównaniu z lipcem sprzedaż tego dziennika spadła o 0,4 proc.

Rozpowszechnianie "Dziennika Gazety Prawnej", wydawanego przez Infor, wyniosło 30,8 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek rdr o 6,1 proc. oraz wzrost o 0,7 proc. w porównaniu z lipcem.

Zyskały tylko „Parkiet” - do 4221 egz. i „Gazeta Polska Codziennie” - do 13396 egz.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej gazet oraz prenumerat i eksportu.

Poniżej przedstawiamy tabelę zawierającą dane na temat rozpowszechniania płatnego dzienników w sierpniu 2020 roku.

Zobacz tabelę

 

Autor:pap

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas