Prasa2015-09-04
11

Sprzedaż „Faktu” poniżej 300 tys. egz. „Dziennik Gazeta Prawna” najbardziej w dół, w górę „Parkiet” i „Rz”

W lipcu 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna” - na przeciwnym biegunie „Parkiet”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu 2015 roku wyniosła 297 254 egz., czyli o 5,01 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 152 873 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 2,39 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w lipcu br. poszedł w dół o 4,10 proc. do 141 505 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 0,31 proc. Dziennik ten w lipcu br. sprzedawał się w liczbie 55 048 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 40 064 egz., po spadku o 10,76 proc. - największym w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Sporą stratę  - wynoszącą 10,19 proc. - odnotowała również „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w lipcu br. wyniósł 18 074 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.

Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 7,19 proc. i wyniosła 4 831 egz.

Zobacz tabelę

Na drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy br.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas