W czerwcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Na plusie znalazł się tylko „Parkiet”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w czerwcu 2015 roku wyniosła 293 161 egz., czyli o 7,16 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 154 296 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 7,77 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w czerwcu br. poszedł w dół o 5,62 proc. do 139 495 egz.
Tuż za podium znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 0,38 proc. Dziennik ten w czerwcu br. sprzedawał się w liczbie 55 902 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 227 egz., po spadku o 7,11 proc.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 6,73 proc. i wyniosła 4 933 egz.
Prasa | „Fakt” o 38 proc. w dół, a „Gazeta Wyborcza” - o 63 proc. Sprzedaż dzienników od 2005 roku (raport) |
Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,98 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w czerwcu br. wyniósł 30 952 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty. Warto dodać, że w czerwcu ub.r. zainteresowaniem treściami sportowymi było większe było odbywał się wówczas mundial w Brazylii.
Zobacz tabelęW czerwcu br. w porównaniu do maja br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, który w tym ujęciu zyskał 4,17 proc.
Zaś najbardziej stracił tutaj „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,82 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.