Prasa2018-01-08
3

„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży, tylko „Kurier Poranny” na plusie

W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Express Ilustrowany”. Zyskał tylko „Kurier Poranny” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w listopadzie 2017 roku wyniosła 31 403 egz., czyli o 11,43 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 16,49 proc. do 26 876 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w listopadzie 2017 roku wyniosła 22 994 egz., po spadku o 11,95 proc.

Jedynym wzrostem - o 4,43 proc. do 4 884 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa). Dziennik ten w zestawieniu awansował z 23. na 21. lokatę.

Najwięcej stracił natomiast „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa), który w rankingu uplasował się tuż za podium. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 18,69 proc. i ostatecznie wyniósł 18 794 egz.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. największym wzrostem wśród dzienników regionalnych pochwalić się mógł „Kurier Poranny” - było to 8,97 proc.

Na czele spadków znalazł się tutaj „Dziennik Zachodni”, który stracił 7,38 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas