W I półroczu 2009 r. - w porównaniu do analogicznego miesiąca rokwcześniej - spadła sprzedaż większości największych gazetregionalnych. Na pozycje lidera utrzymał się "Polska DziennikZachodni". Raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych został"Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ześrednią 80 314 egz. (rok wcześniej 84 182 egz.) - wynika zczerwcowych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (MediaRegionalne) - 79 732 egz. (rok wcześniej 83 515 egz.) a na trzecimuplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse)- 52 186 egz. (spadek sprzedaży o 2 proc.).
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórychmediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianiepłatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedażw ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.