Prasa 2021-04-08
37

Rynek dzienników stopniał o 18 proc. Sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła poniżej 60 tys. egz.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w lutym br. było o 17,73 proc. niższe niż w lutym 2020 roku. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasowała się „Gazeta Wyborcza”, a pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W lutym 2021 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 168 604 egz., o 20,63 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, udostępnionych przez PAP.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 93 781 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 16,27 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 32,18 proc. do 59 914 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 37 224 egz.; w dół o 5,52 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 34 152 egz.; + 3,98 proc.).

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 20 985 egz.; - 6,01 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 15 345 egz.; - 20,39 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 10 998 egz.; + 6,71 proc. - największy wzrost w zestawieniu), „Gazeta Polska Codziennie” (Forum; 10 285 egz.; - 17,42 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 069 egz.; - 0,97 proc.).

Sprzedaż dzienników skurczyła się o prawie 18 proc.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w lutym br. wyniosła 455 357 egz. Była o 17,73 proc. niższa niż w lutym 2020 roku. Od drugiej dekady marca ub.r. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor: MK

KOMENTARZE (37) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas