Prasa 2018-10-11
2

„Men’s Health” liderem sprzedaży w lipcu, choć stracił najwięcej

W segmencie pism dla mężczyzn w lipcu br. wszystkie miesięczniki zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił utrzymujący pozycję lidera „Men’s Health” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w lipcu 2018 roku wyniosła 24 096 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 28,23 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował spadek wynoszący 20,19 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 21 641 egz.

Oczko niżej uplasował się „CKM” (Marquard Media Polska), który awansowało z miejsca czwartego. Jego wynik sprzedażowy jednak zmalał o 11,68 proc. do 15 254 egz.

Ostatni był magazyn „Logo” (Agora), który zanotował stratę wynoszącą 20,66 proc. do 14 160 egz. Spadł on z trzeciej lokaty.

Wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu br. poszedł w dół o 6,52 proc. do poziomu 19 455 egz.

W porównaniu do poprzedniego miesiąca trzy z czterech miesięczników męskich zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej też stracił „Playboy” - było to 12,33 proc. Jedyny wzrost, wynoszący 3,93 proc., odnotowało tutaj „CKM”.

Wynik miesięcznika „Forbes” zwiększył się w tym ujęciu o 3,03 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas