Prasa2006-02-06
0

Sprzedaż największych dzienników w 2005 r.

W ubiegłym roku większość z ogólnopolskich dzienników miało średnią sprzedaż niższą niż w 2004r.

Tylko dla "Gazety Wyborczej", "Gazety Prawnej", "Przeglądu Sportowego" i "Pulsu Biznesu" udało się zwiększyć sprzedaż -  wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Pozycję lidera utrzymał "Fakt", który sprzedawał średnio 519,1 tys egzemplarzy, czyli o 3,1 proc. mniej niż rok wcześniej.

Druga "Gazeta Wyborcza" zanotowała wzrost sprzedaży do poziomu 447 848 egz., czyli o prawie 3 proc. więcej niż w 2004 roku.

"Super Express", odnotował największy spadek w tym segmencie rynku - jego sprzedaż zmalała o 6,6 proc. i wyniosła 216,1 tys. egzemplarzy.

W skali całego roku lekki 0,2 proc. spadek zanotowała "Rzeczpospolita", która straciła czwarte miejsce na rzecz rynkowe debiutanta - "Nowego Dnia".

  Zobacz tabelęniki za 2005 rok komentuje dla "Rzeczpospolitej" Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawców Prasy

Ten rok ma szansę być rokiem gazet. Jeśli Michał Sołowow wystartuje ze swoim projektem, jeśli dojdzie do skutku potwierdzony już oficjalnie nasz projekt, to niewątpliwie są to przedsięwzięcia, które wyznaczą kierunek rozwoju rynku gazetowego. Trudno dziś powiedzieć, czy wprowadzenie nowych gazet o wyższym poziomie rozszerzy ten rynek, czy też będzie to tylko odbieranie sobie czytelników. Różne są na ten temat spekulacje medioznawców. Sądzę, że kosztem wydatków marketingowych można rozszerzyć czytelnictwo, choć raczej nie grozi nam wielka dynamika rozwoju rynku drukowanej prasy. Przyszłością są elektroniczne wydania dzienników.

Autor:masz-Rzeczpospolita

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas