Prasa2020-03-02
5

„Motor” i „Auto Świat Poradnik” liderami sprzedaży w 2019 roku, „Auto-Moto” najbardziej w dół

W 2019 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto Świat Poradnik”, który wyprzedził „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w 2019 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem 2018 roku zmniejszyła się o 13,95 proc. i wyniosła 79 120 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 13,77 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 44 769 egz.

Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średni wynik sprzedażowy w ub.r. wyniósł 32 916 egz. Zwiększył się o 14,21 proc. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Na drugie miejsce spadł magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 32 290 egz., po spadku o 16,40 proc. - największym w zestawieniu.

Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista). Miesięcznik zanotował stratę wynoszącą 10,06 proc. do 5 840 egz.

W grudniu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2018 roku zmniejszyła się o 0,97 proc. do 82 853 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 43 421 egz., po spadku o 21,71 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajęło „Auto-Moto” (25 005 egz.; w dół o 25,80 proc. - największy w zestawieniu wśród wszystkich pism). Drugie było „Classic Auto” (5 361 egz.; spadek o 1,61 proc.), które wyprzedziło „Automobilistę” (5 205 egz.; - 19,11 proc.).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas