Prasa2018-12-12
3

„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I-III kwartale. Wszystkie tytuły na minusie

W pierwszych trzech kwartałach br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera znalazł się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem pierwszych trzech kwartałów 2017 roku zmniejszyła się o 6,53 proc. i wyniosła 94 948 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 12,01 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 52 415 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 39 587 egz. Zmniejszył się o 13,80 proc.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 29 450 egz., po spadku o 17,10 proc. - największym w zestawieniu.

Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista). Miesięcznik ten zanotował stratę wynoszącą 7,52 proc. do 6 533 egz.

Wyniki sprzedaży ogółem pism motoryzacyjnych w pierwszych trzech kwartałach w latach 2009-2018 (dane ZKDP)

We wrześniu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2017 roku zmniejszyła się o 13,14 proc. do 87 427 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 48 835 egz., po spadku o 12,08 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera też zajęło „Auto-Moto” (38 755 egz.; w dół o 12,50 proc.). Dalsze miejsca zajęły: „Auto Świat Poradnik” (27 308 egz.; spadek o 12,84 proc.) i Classic Auto” (Stratos Concept; 6 681 egz.; do góry o 0,41 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu), który wyprzedził „Automobilistę” (5 929 egz.; - 25,67 proc. - największy spadek w zestawieniu).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas