Prasa2019-11-25
2

„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I-III kwartale, tylko „Auto Świat Poradnik” na plusie

W pierwszych trzech kwartałach br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem pierwszych trzech kwartałów 2018 roku zmniejszyła się o 16,15 proc. (najbardziej w zestawieniu wszystkich tytułów) i wyniosła 79 617 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 14,34 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 44 899 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 33 943 egz. Zmniejszył się o 14,26 proc.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 32 916 egz., po wzroście o 11,80 proc. - jedynym w zestawieniu.

Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista). Miesięcznik ten zanotował stratę wynoszącą 9,72 proc. do 5 898 egz.

We wrześniu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2018 roku zmniejszyła się o 15,69 proc. do 73 710 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 41 749 egz., po spadku o 14,51 proc. - największym w zestawieniu wśród wszystkich pism.

Wśród miesięczników pozycję lidera też zajęło „Auto-Moto” (39 751 egz.; do góry o 2,57 proc.). Drugi był „Automobilista” (6 327 egz.; wzrost o 6,71 proc. - największy w zestawieniu), który wyprzedził „Classic Auto” (5 350 egz.; spadek o 19,92 proc. - największy w zestawieniu).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas