Prasa2020-05-25
2

„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I kwartale

W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszym kwartale br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszym kwartale 2020 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2019 roku zmniejszyła się o 19,28 proc. do 65 861 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu wszystkich pism.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 11,54 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 41 657 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w pierwszym kwartale br. wyniósł 29 247 egz. Zmniejszył się o 15,38 proc.

Drugi był „Automobilista” (Automobilista) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 5 837 egz., po spadku o 3,78 proc.

Podium uzupełnia „Classic Auto” (Stratos Concept), którego sprzedaż ogółem zmalała o 2,88 proc. do 5 405 egz.

W marcu 2020 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2019 roku zmniejszyła się o 22,47 proc. (najbardziej w zestawieniu) do 61 412 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 36 970 egz., po spadku o 20,04 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajęło „Auto-Moto” (27 259 egz.; w dół o 11,78 proc.). Drugi był „Automobilista” (5 576 egz.; wzrost o 0,40 proc. - jedyny w zestawieniu wśród wszystkich pism), który wyprzedził „Classic Auto” (4 968 egz.; - 13,74 proc.).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas