Prasa2019-02-12
3

„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w listopadzie

W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w listopadzie ub.r. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w listopadzie 2018 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2017 roku zmniejszyła się o 17,65 proc. i wyniosła 80 140 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 13,14 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 47 078 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 36 889 egz. Zmniejszył się o 22,34 proc. - najbardziej w zestawieniu wszystkich tytułów.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 26 501 egz., po spadku o 22,12 proc.

Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista), którego sprzedaż ogółem zmalała o 0,49 proc. do 6 264 egz.

Czwartą lokatę zajęło „Classic Auto” (Stratos Concept). Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 5 371 egz., po spadku o 3,68 proc.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 7,92 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł w dół o 4,27 proc.

Wśród miesięczników jedyny wzrost, wynoszący 0,70 proc., miał tutaj „Auto-Moto”. Najwięcej stracił z kolei „Auto Świat Poradnik” - było to 9,25 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas