Prasa 2018-04-12
2

„Motor” i „Auto-Moto” liderami wśród tygodników i miesięczników motoryzacyjnych (dane ZKDP za styczeń)

W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w styczniu br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w styczniu 2018 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2017 roku zmniejszyła się o 2,37 proc. i wyniosła 97 282 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 10,47 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 54 695 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 47 983 egz. Zmniejszył się o 8,29 proc.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 32 942 egz., po spadku o 11,43 proc.

Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista), który awansował z miejsca czwartego. Miesięcznik ten zanotował jednak spadek o 9,05 proc. do 6 830 egz.

Na czwartą lokatę spadło „Classic Auto” (Stratos Concept). Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 6 446 egz., po spadku o 18,49 proc. - największym w zestawieniu wśród wszystkich pism.

Wyniki sprzedaży ogółem pism motoryzacyjnych w 2017 i 2018 roku (dane ZKDP)

W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 5,15 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł w dół o 10,62 proc.

Wśród miesięczników wszystkie tytuły zanotowały wzrosty, a największym pochwalić się mógł magazyn „Auto-Moto” - było to 36,59 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas