W II kwartale 2018 roku na całym świecie sprzedano 342 miliony smartfonów. Pozycję lidera zachował Samsung. Na drugie miejsce awansowało Huawei, które wyprzedziło Apple - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż smartfonów w II kwartale 2018 roku zmniejszyła się o 1,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (348,2 mln).
To już trzeci kwartał z rzędu zakończony spadkiem w ujęciu rok do roku, przy czym dopiero czwarty w całej historii rynku.
Pozycję lidera rynku zachował Samsung, który sprzedał jednak o 10,4 proc. mniej smartfonów niż rok wcześniej - 71,5 mln, a jego rynkowy udział zmalał o 2 pkt. proc., do 20,9 proc.
Drugie miejsce straciło Apple, pomimo wzrostu sprzedaży iPhone'ów o 0,7 proc., z 41 mln do 41,3 mln sztuk, a także rynkowego udziału, z 11,8 proc. do 12,1 proc. To pierwszy od 8 lat przypadek, kiedy koncern z Cupertino nie jest liderem lub wiceliderem rankingu. Odpowiada za to Huawei, które zanotowało ponad 40-proc. wzrost, do 54,2 mln sprzedanych smartfonów, przy wzroście udziału w rynku z 11 proc. do 15,8 proc.
Pierwszą piątkę uzupełniły kolejne firmy z Chin - Xiaomi i OPPO. Ta pierwsza może się pochwalić najszybszym w Top 5 wzrostem sprzedaży rok do roku - o 48,8 proc.
Zobacz tabelę