W III kwartale 2017 r. na całym świecie sprzedano 40 milionów tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w III kwartale 2017 r. zmalała o 5,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (42,3 mln). To już dwunasty kwartał z rzędu zakończony spadkiem w ujęciu rocznym.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które dzięki wzrostowi sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym - o 11,4 proc., z 9,3 mln do 10,3 mln sztuk - zwiększyło swój udział w rynku z 21,9 proc. do 25,8 proc.
Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował - jako jedyny z TOP 5 - spadek sprzedaży swoich tabletów (o 7,9 proc., do 6 mln sztuk), a także rynkowego udziału - z 15,4 proc. do 15 proc.
W ujęciu wzrostowym, najlepszy wynik zanotowała kolejna w rankingu firma Amazon.com, która zwiększyła sprzedaż swoich tabletów o 38,7 proc. Solidnymi wzrostami mogą pochwalić się także zamykające zestawienie Huawei i Lenovo (odpowiednio o 18,8 proc. i 8,9 proc.), które sprzedały po 3 miliony swoich urządzeń.
Zobacz tabelę