Prasa2018-02-09
3

„Motor” i „Auto-Moto” liderami wśród tygodników i miesięczników motoryzacyjnych w listopadzie 2017 roku

W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w listopadzie ub.r. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w listopadzie 2017 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2016 roku zmniejszyła się o 4,11 proc. i wyniosła 97 322 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 14,77 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 54 199 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 47 498 egz. Zmniejszył się o 10,12 proc.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 34 030 egz., po spadku o 1,10 proc.

Podium uzupełnia „Świat Motocykli” (Agora). Miesięcznik ten zanotował spadek o 6,01 proc. do 10 835 egz.

Ostatnie było „Classic Auto” (Stratos Concept). Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 5 576 egz., po spadku o 19,94 proc. - największym w zestawieniu wśród wszystkich pism.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 7,86 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł w dół o 3,69 proc.

Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik” - było to 13,55 proc. Największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 4,24 proc., zanotował „Automobilista”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas