Biznes2017-09-15
0

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w górę

Sprzedaż w sklepach małoformatowych wzrosła w sierpniu 2017 r. o 8,8% rok do roku - wynika z danych Polskiej Izby Handlu i agencji badawczej CMR.

W sierpniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,1% wyższa niż w lipcu 2017 r. i o 8,8% wyższa niż w sierpniu 2016 r. Do wzrostów przyczyniła się głównie fala upałów na początku miesiąca, która przełożyła się na większy niż w lipcu popyt na napoje, lody czy piwo.

W sierpniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 12,95 zł, czyli o 4,9% więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z lipcem br. średnia wartość koszyka spadła o ok. 1%.

Polska Izba Handlu wraz z agencją badawczą CMR przygotowuje comiesięczne zestawienia dotyczące sklepów małoformatowych. Są to małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe. Działają one niezależnie, w sieciach partnerskich, franczyzowych lub w ramach sieci scentralizowanych. Badanie prowadzone jest na próbie reprezentatywnej dla populacji blisko 80 tys. sklepów małoformatowych.

Autor:pr

Więcej informacji:skleph małoformatowy

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas