Prasa2017-01-28
5

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele sprzedaży e-wydań

W listopadzie ub.r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia”.

 

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w listopadzie 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 420 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 14,18 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 667 egz., o 4,67 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 0,68 proc. do 2 954 egz.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 28,69 proc. i wyniósł 305 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 15,86 proc. do 1 994 egz., zanotował „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication). Tytuł ten zajął miejsca czwarte.

Tylko jeden dziennik w listopadzie ub.r. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku zmalał o 14,21 proc. i wyniósł 616 egz.

Zobacz tabelę

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w listopadzie 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 020 egz., po wzroście o 2,20 proc.

Z piątego na drugie miejsce awansował „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 872 egz., po wzroście o 99,54 proc.

Podium, po awansie z 14. pozycji, uzupełnia „Gazeta Codzienna Nowiny” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 548,62 proc. do 707 egz.

Z 21. na 12. lokatę awansował „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 229 egz., po wzroście o 554,29 proc. - największym w zestawieniu.

Najwięcej stracił tutaj „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa) - było to 57,08 proc. do 194 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 4. na 15.

Zobacz tabelę

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Autor:mk

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas