Prasa2006-07-06
0

Średnia sprzedaż "Wyborczej" wyższa niż "Dziennika"

Sprzedaż 'Gazety Wyborczej' w maju spadła o 8,9 proc. Traci też m.in. "Fakt", "SE", "Rz" i "GP". Lepsza sprzedaż "Przeglądu Sportowego".

W maju liderem sprzedaży dzienników ogólnopolskich pozostał "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska, ale jego sprzedaż była niższa niż w maju rok wcześniej o 2,3 proc. i wyniosła 513.373 egzemplarze,  poinformował wczoraj Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP).

Średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” wyniosła w maju 442.149 egzemplarzy wobec 485.138 egz. rok wcześniej (spadek o 8,9 %). Średnia sprzedaż konkurencyjnego „Dziennika” Axel Springera wyniosła w maju 259.039 egzemplarzy (szczegóły - kliknij).

Porównywanie danych z maja tego roku do zeszłorocznych wyników sprzedaży jest jednak nieco utrudnione. Przed rokiem "Gazeta" miała bardzo wysoką sprzedaż bazową: wystartował wówczas popularny cykl papieski ("Nasz Papież. Kronika Pontyfikatu") oraz nowa kolekcja książkowa "Klasyka XIX wieku" (pierwszy tom był dodawany bezpłatnie w kioskach do "Gazety") - komentuje najnowsze dane "Gazeta Wyborcza".

Pozostałe gazety ogólnopolskie również zanotowały w maju mniejszą sprzedaż, swoje wyniki poprawił jedynie "Przegląd Sportowy" i "Parkiet".

 Zobacz tabelęODY>Puls Biznesu41693203423275522341Trybuna76311190727631121625Parkiet280919755217047931

Autor:masz

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas