W kwietniu 2009 r. - w porównaniu do analogicznego miesiąca rokwcześniej - nieznacznie spadła sprzedaż większości największychgazet regionalnych. Jeśli porówna się dane kwiecień-marzec b.r. tosytuacja zmienia się diametralnie. Raport portaluWirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dziennikówregionalnych została "Polska Dziennik Zachodni"(Polskapresse) ze średnią 85 537 egz. (rok wcześniej 86133 egz.) - wynika z marcowych danych Związku KontroliDystrybucji Prasy.
Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (MediaRegionalne) - 80 227 egz. (rok wcześniej 82 857 egz.) a natrzecim uplasował się "Express Ilustrowany"(Polskapresse) - 55 456 egz. (wzrost sprzedaży o 8proc.).
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" towzrosła sprzedaż większości największych dziennikówregionalnych.
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórychmediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianiepłatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedażw ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.