Radio2004-11-04
0

Stacje radiowe łamią prawo?

Kontrola KRRiT z działalności reklamowej nadawców

Niektórzy nadawcy radiowi reklamują napoje alkoholowe, usługi medyczne i nadają reklamę ukrytą; stacje telewizyjne nie przestrzegają limitu emisji reklam i źle oznaczają sponsorów - wynika z kontroli działalności reklamowej i sponsorskiej nadawców radiowych i telewizyjnych, przeprowadzonej przez KRRiT.

Podczas środowego posiedzenia Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji omówiła wyniki tej kontroli - poinformował Wirtualnemedia.pl rzecznik przewodniczącej Rady Rafał Rastawicki.

Pozytywnym wnioskiem z kontroli jest informacja, że rośnie liczba nadawców radiowych, do których KRRiT w ogóle nie zgłasza żadnych zastrzeżeń. Spośród skontrolowanych 203 nadawców radiowych do 130 nie zgłoszono bowiem żadnych zastrzeżeń.

Jedenastu nadawców radiowych w rażący sposób naruszyło przepisy, najczęściej dotyczące reklamowania alkoholu i usług medycznych.

Kontroli poddano również 45 programów telewizyjnych nadawców  publicznych i komercyjnych. Najczęściej formułowanymi zarzutami były: brak oznaczenia bloków reklamowych, przekroczenie limitu emisji reklam, nieprawidłowe wskazania sponsora i reklama piwa w  czasie chronionym.

KRRiT zajęła się również opracowaną przez Canal+ "Kartą Zasad Przyjmowania do Emisji Reklam Adresowanych do Dzieci". Składająca się z 18 punktów Karta powstała przy udziale specjalistów w dziedzinie praw dziecka, prawa medialnego - w tym z KRRiT, psychologii społecznej i pedagogów. Członkowie KRRiT przyjęli z uznaniem inicjatywę Canal+. Stworzona przez Canal+ Karta zostanie rozesłana do wszystkich partnerów porozumienia Przyjazne Media z 1999 roku wraz z zachętą do jej stosowania i przystępowania do Karty.

Autor:

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas