Internet 2013-03-26
6

Stacje radiowe w internecie: na czele Eska.pl, RMFon.pl przyciąga najdłużej

Wśród stron internetowych stacji radiowych zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon notują Eska.pl i PolskieRadio.pl. Natomiast najwięcej czasu internauci korzystają z serwisów RMFon.pl, EskaGO.pl i Open.fm.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że Eska.pl i PolskieRadio.pl to jedyne serwisy radiowe, które miesięcznie odwiedza ponad milion internautów wykonujących więcej niż 15 mln odsłon. Obie witryny nie tylko pozwalają słuchać rozgłośni - zarówno tych nadających w eterze, jak też kanałów tematycznych dostępnych tylko w sieci - lecz również zawierają dużo wiadomości tekstowych (zwłaszcza PolskieRadio.pl). Eska.pl w styczniu br. zanotowała 1,48 mln użytkowników i 21,5 mln odsłon (z czego 1,4 mln mobilnych), a PolskieRadio.pl - 1,21 mln użytkowników i 16,8 mln odsłon. Z pierwszej witryny przeciętny internauta korzystał przez 52 minuty, a z drugiej - przez ok. 4,5 godziny.

Mniejszy zasięg mają serwisy związane z liderującym w eterze RMF FM i innymi rozgłośniami Grupy RMF. Może to wynikać z faktu, że działają aż cztery takie strony. RMF.FM i RMFMaxxx.pl są poświęcone konkretnej stacji, RMFon.pl pozwala słuchać wszystkich rozgłośni Grupy RMF (i internetowych stacji tematycznych) oraz przeglądać związane z nimi multimedia, natomiast RMF24.pl skupia się na informacjach, przede wszystkim tekstowych. W styczniu RMF.FM miał 690 tys. real users i 6,7 mln odsłon, RMFon.pl - 600 tys. real users i 13,5 mln odsłon, RMF24.pl -  540 tys. real users i 5,6 mln odsłon, a RMFMaxxx.pl - 300 tys. real users i 3,8 mln odsłon.

Przy czym o ile na RMFMaxxx.pl, RMF24.pl i RMF.FM przeciętny użytkownik spędził od niespełna 13 do 20,5 minut, o tyle z RMFon.pl korzystał przez 28 godzin i 22 minuty. RMFon.pl jest pod tym względem bezkonkurencyjny wśród wszystkich serwisów radiowych - EskaGo.pl zanotowała o 10,66 godziny mniej na użytkownika, Open.fm (należące do GG Network i pozwalające słuchać tylko tematycznych stacji internetowych) - prawie dwa razy mniej, a Tuba.pl i RadioZET.pl - mniej więcej trzy razy mniej.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2013 roku

Jeśli chodzi o witryny radiowe Agory, to mający charakter serwisu informacyjnego TokFM.pl (udostępniony z początkiem lutego w nowej wersji - więcej na ten temat) ma zdecydowanie większy zasięg niż Tuba.pl (player z rozgłośniami naziemnymi Agory i wieloma stacjami internetowymi, a także informacjami o muzyce). Ten pierwszy miał w styczniu 550 tys. real users i 7 mln odsłon, a drugi - 250 tys. real users i 3,4 mln odsłon. Przy czym z Tuba.pl użytkownik korzystał średnio przez prawie 10 godzin, a z TokFM.pl - zaledwie przez 23 minuty.

Stron Radia Wawa, Chilli ZET, Antyradia i Radia PIN brak nie odwiedziło w styczniu wystarczająco dużo uczestników Megapanelu, żeby można oszacować ich zasięg.

Zobacz tabelę


Eska.pl miała w styczniu br. minimalnie mniej użytkowników i 4,2 mln odsłon mniej (spadek o 16 proc.) niż rok wcześniej, a czas korzystania ze strony przez przeciętnego internautę zmalał prawie trzykrotnie. PolskieRadio.pl straciło w skali roku 317 tys. real users (21 proc. w dół) i 2,7 mln odsłon (spadek o 14 proc.), za to średni czas przypadający na użytkownika wzrósł aż 14-krotnie.

>>> Top 100 serwisów w Polsce: kto zyskał, a kto stracił w 2012 r.

RMFon.pl i TokFM.pl mimo mniejszej liczby użytkowników (odpowiednio o 86 i 118 tys.) zanotowały więcej odsłon (o 315 tys. i 1,2 mln) niż przed rokiem, wydłużył się też czas korzystania ze stron przez przeciętnego internautę (w przypadku RMFon.pl aż o 7,5 godziny). Na plus zadziałał przeprowadzony na początku br. rebranding FabrykaMuzy.pl na EskaGo.pl (przeczytaj o tym więcej). Ten drugi serwis miał 45 tys. real users i 3,2 mln odsłon więcej (to wzrosty o 11 i 75 proc.) niż ten pierwszy rok wcześniej, a użytkownik korzystał z niego średnio przez 6,5 godziny, czyli o 60 proc., dłużej.

Z kolei RadioZET.pl straciło w skali roku 100 tys. real users i 1,1 mln odsłon (to spadki o 21 i 18 proc.), RMFMaxxx.pl - 112 tys. real users i 630 tys. odsłon (27 i 14 proc. w dół), a Tuba.pl - 65 tys. real users i 1,9 mln odsłon (20 i 36 proc. w dół). Na dwóch ostatnich stronach użytkownicy spędzali jednak trochę więcej czasu niż przed rokiem. Natomiast liczba użytkowników serwisu Radia Maryja zmalała o 44 proc.

Zobacz tabelę

 


 

Autor: Tomasz Wojtas

KOMENTARZE (6) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas