Cztery największe stacje ogólnopolskie (TVP1, TVP2, Polsat i TVN)nie mogą zaliczyć tegorocznych wakacji do udanych. Zanotowały onemniejszy udział w rynku, zyskały za to kanały tematyczne.Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem top 30 stacji w raporcieWirtualnemedia.pl.
Liderem rynku telewizyjnego w wakacje była Jedynka- wynika znajnowszych danych TNS OBOP przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl. W porównaniu z ubiegłym rokiem "Jedynka"zanotowała jednak spadek udziału w rynku - o 0,49 proc. - dopoziomu 22,96 proc.
Na drugie miejsce awansowała TVP2, która też co prawda straciłanieco na popularności (0,52 proc. do poziomu 15,77 proc.), alejeszcze większy spadek (o 2,04 proc.) zanotował Polsat i z 14,77proc. udziałów w rynku zajmuje trzecie miejsce. Czwarta - jak przedrokiem - była TVN - 11,97 proc. (spadek o 1,33 proc.).
Na popularności kosztem największych stacji ogólnopolskichzyskały w wakacje kanały tematyczne. Największy, co najmniej100-procentowy wzrost udziału w rynku zanotowały Disney Channel(wakacje 2007: 0,49 proc., wakacje 2008: 1,07 proc.), AXN(odpowiednio: 0,43 proc. i 0,86 proc.) i MTV Polska (0,25 proc. i0,5 proc.).
W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - liderem takjak w czasie ubiegłorocznych wakacji była TVP1, a pozostałe trzynajwiększe stacje ogólnopolskie również nie zmieniły swoichpozycji.
Zobacz tabelęRównież w grupie 16-49 (miasta) kolejność najważniejszych stacjiogólnopolskich nie zmieniła się: liderem jest TVP1, a kolejnemiejsca zajmują Polsat, TVN i TVP2.