Telewizja 2017-12-13
4

Startuje Epic Drama. „Polska jest ważnym rynkiem dla Viasat World”

Konferencja prasowa kanału Epic Drama, fot. Łukasz Brzezicki/WM Konferencja prasowa kanału Epic Drama, fot. Łukasz Brzezicki/WM

W czwartek 14 grudnia br. Viasat World wprowadza do Polski kanał Epic Drama z serialami kostiumowymi w jakości HD. W ramówce znajdą się produkcje takie jak m.in. „Rozpustnice”, „Klondike”, „Stróż prawa” czy „Prawdziwa historia rodu Borgiów”. - Polska jest ważnym rynkiem dla Viasat. Widzimy ogromy potencjał dla wprowadzenia nowej marki jaką jest Epic Drama - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Alexandra Sanchez, marketing manager w Viasat World.

Uruchomienie marki Epic Drama ma charakter globalny, a Polska jest jednym z 11 krajów, w których 14 grudnia stacja zadebiutuje (pozostałe kraje to Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Grecja, Rumunia, Serbia, Słowacja, Turcja, Ukraina i Węgry).

Stacja została wyodrębniona z nadawanego od 2016 roku pasma „Viasat Epic” na kanale Viasat History (w Polsce jako Polsat Viasat History). W ramach pasma na wszystkich rynkach w Europie emitowano seriale kostiumowe. Widząc potencjał w tym kontencie koncern Viasat World zlecił przeprowadzenie badania jakościowego, które obejmowało dwanaście grup fokusowych na 4 rynkach europejskich - w Polsce, Rumunii, Turcji i Serbii.

- Polska jest ważnym rynkiem dla Viasat World. Widzimy ogromy potencjał dla wprowadzenia nowej marki jaką jest Epic Drama. Pokazało to niedzielne pasmo w Polsat Viasat History, które przyciągało widzów. Natomiast badanie jakościowe - również w Polsce - pokazało, jak widzowie docierają do tego kontentu i potrzebują miejsca, aby go znaleźć. My dajemy im to miejsce - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Alexandra Sanchez, marketing manager w Viasat World.

W marcu br. firma TAPE Consultancy przebadała abonentów płatnej telewizji w wieku od 16 do 49 lat, interesujących się treściami historycznymi. Pytano m.in. o zwyczaje związane z oglądaniem seriali historycznych i kostiumowych oraz potencjalne zainteresowanie kanałem Epic Drama. Badani odpowiadali, że poszukują w dramatach historycznych przede wszystkim faktów, intryg i religii (mężczyźni) oraz miłości, luksusu i pięknych kostiumów (kobiety). Zwracano także uwagę na wysokobudżetowe produkcje kostiumowe, wyraziste postacie i dynamiczną akcję.

Kanał Epic Drama w dniu startu, czyli 14 grudnia br., będzie dostępny dla abonentów Cyfrowego Polsatu i Orange. Natomiast 1 stycznia 2018 roku stacja trafi do oferty nc+. Na razie Epic Drama nie będzie dostępny u operatorów kablowych, ale Viasat prowadzi negocjacje w sprawie dystrybucji.

Badania wykazały, że dla widzów seriali kostiumowych szczególnie ważna jest możliwość oglądania filmów i seriali na żądanie, bo są już przyzwyczajeni do śledzenia produkcji historycznych i kostiumowych w internecie. Dlatego Epic Drama 14 grudnia  będzie dostępny w ramach usługi Play Now.

Widownię docelową stanowią wykształceni mężczyźni i kobiety w wieku ponad 25 lat, o średnich i wysokich dochodach. Viasat World nie ujawnia, jaki udział w rynku chce zbudować na koniec 2018 roku.

Ramówka z premierami w jakości HD

W związku z uruchomieniem Epic Drama koncern Viasat World zakupił prawa do emisji ponad 600 godzin produkcji w jakości HD. W ramówce znajdą się seriale wojenne, przygodowe, kryminalne, romantyczne, obyczajowe i polityczne. Oprócz dobrze znanej polskim widzom klasyki nadawca zapowiada emisję seriali, które w Polsce nie były jeszcze pokazywane.

Na początku widzowie polskiej wersji kanału obejrzą m.in. serial „Klondike” (premiera 14 grudnia o godz. 21.00), „Rozpustnice” (14 grudnia, 22.00), „Stróż prawa”, „Prawdziwą historię rodu Borgiów” (19 grudnia, 22.05) czy „Szpiegów z Waszyngtonu” (22 grudnia, 22.00).

Wśród seriali znajdą się także m.in. hiszpański miniserial „Tarancón. El quinto mandamiento” z Carlosem Arecesem w roli generała Francisco Franco, a także produkcje takie jak „Elżbieta I” (z Helen Mirren). Specjalnie dla nowego kanału Viasat World zakupił prawa do emisji szwedzkiego serialu „The Restaurant” („Vår tid är nu”), wyprodukowanego przez francuski Canal+ „Wersal. Prawo krwi” („Versailles”), a także do seriali „The Village”, „Close to the Enemy”, „The Miniaturist” oraz „Zagadki kryminalne panny Fisher”.

Start kanału w Polsce i Europie będzie wspierać kampania reklamowa, która ruszy 1 stycznia przyszłego roku. Na razie Viasat nie podaje szczegółów.

Viasat World to sieć szwedzkich kanałów działająca aktualnie w 47 krajach. W Polsce Viasat World oferuje kanały we współpracy z Grupą Polsat - Polsat Viasat History, Polsat Viasat Explore oraz Polsat Viasat Nature.

Autor: łb

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas