Telewizja2019-04-12
4

Na strajku nauczycieli zyskują kanały dziecięce - najwięcej Cartoon Network, Nickelodeon i Nick Junior

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Fakt, że od poniedziałku w związku ze strajkiem nauczycieli duża część dzieci pozostaje w domach, spowodował wzrost oglądalności niektórych stacji tv wśród osób w wieku 6-14 lat - wynika z analizy domu mediowego PHD Media Direction. Najwięcej zyskują kanały dziecięce: Cartoon Network, Nickelodeon, Nick Junior, Disney XD i Disney Junior.

Dom mediowy PHD Media Direction zbadał - na podstawie dziennych danych przekazywanych przez Nielsen Audience Measurement - krzywą oglądalności telewizji przez dzieci w wieku szkolnym 6-14 lat. - Wzrosty oglądalności w stacjach dziecięcych w godzinach 08.00-13.00 są wyraźnie zauważalne, możemy więc wnioskować,  jest to bezpośredni wpływ nietypowej jak na tę porę dnia obecności dzieci w domu związanej ze strajkiem nauczycieli - twierdzą eksperci agencji.

W pierwszych dwóch dniach strajku nauczycieli czas spędzony przed telewizorem przez tę grupę wiekową (w porównaniu do średniej z relatywnych dni tygodnia z 4 poprzedzających tygodni) wzrósł o 22 proc. (24 minuty, ze 109 minut do 133 minut) w poniedziałek i o 7% (8 minut) we wtorek.

Czas spędzony przed telewizorem w poniedziałek 8 kwietnia niemal dorównywał poziomom z weekendu, gdy jest on tradycyjnie przez cały rok znacząco wyższy od średniej z dni powszednich.

Jeszcze większe wzrosty, bo ponad dwukrotne, zanotowano w tradycyjnych godzinach szkolnych (8-13): ze średnio 3 minut w godzinie do ponad 8 minut.

Krzywa godzinowa oglądalności szczególnie z poniedziałku 8 kwietnia br. potwierdza podobieństwo do spędzania czasu przed telewizorem jak w weekendy. W godzinach wieczornych natomiast oglądalność była już niższa niż średnia z poprzednich tygodni.

Z tych dodatkowych minut przed ekranem w badanej grupie wiekowej najwięcej zyskały stacje dziecięce dostępne jedynie w telewizji kablowo-satelitarnej, czyli Cartoon Network, Nick Junior, Disney XD i Disney Junior, ale również dostępny w cyfrowej telewizji naziemnej Puls2 (pasma kreskówek).

W Top 10 jedynym reprezentantem  kanałów kierowanych do stricte starszej widowni jest TVN Style - w tym przypadku wśród widzów mógł być wyższy odsetek matek, które np. musiały zostać w domach z młodszymi dziećmi. Najbardziej straciły w tej grupie stacje z naziemnej telewizji cyfrowej: TVN, TVP2 i TTV.

Krótszy czas oglądania telewizji w 2018 roku

W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

Autor:BG

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas