Biznes2010-11-17
0

Strategia Grupy Lotos: 30 proc. udziału w rynku paliw, 10 proc. w rynku stacji

Przyjęta przez radę nadzorczą Grupy Lotos strategia do roku 2015 przewiduje m.in. osiągnięcie przez grupę 30% udziału w krajowym rynku benzyn, oleju napędowego i lekkiego oleju opałowego oraz 10% udziału w krajowym rynku detalicznym.

"Celem ilościowym jest: osiągnięcie i utrzymanie pozycji rynkowej na poziomie  30% udziału w krajowym rynku benzyn, oleju napędowego i lekkiego oleju opałowego; osiągnięcie wielkości sprzedaży przewyższającej o 15% potencjał produkcyjny paliw w Rafinerii" - głosi komunikat spółki.

Grupa Lotos planuje rozwój sieci stacji paliw w segmencie premium i w segmencie ekonomicznym w formule stacji własnych CODO (Company Owned Dealer Operated) i stacji partnerskich DOFO (Dealer Owned Franchise Operated). 

"Rozwój sieci dystrybucji będzie realizowany z wykorzystaniem następujących możliwości: rozwój organiczny - budowa nowych obiektów, zakup lub dzierżawa  stacji od operatorów niezależnych, akwizycja - w przypadku pojawienia się na polskim rynku  interesujących ofert dotyczących sieci stacji paliw" - czytamy dalej.

"Cel ilościowy  to uzyskanie 10% udziału w krajowym rynku detalicznym przed upływem okresu objętego strategią poprzez rozwój ilościowy i jakościowy sieci stacji oraz wzrost poziomu sprzedaży" - napisała także spółka.

Na koniec września 2010 roku liczba stacji własnych wyniosła 153 stacji, liczba stacji partnerskich wyniosła 102, a liczba stacji patronackich 62. Podpisano  łącznie 109 umów franczyzowych. Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) na koniec III kwartału działało w Polsce 6716 stacji benzynowych

Autor:masz / isb / pr

Więcej informacji:Grupa Lotos

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas