Technologie2011-10-24
0

Strategy Analytics: 94 proc. rynku tabletów dla Apple i Androida

W III kwartale 2011 roku na całym świecie sprzedano prawie 17 milionów tabletów. Dominują iPady i urządzenia oparte na systemie Android, mające razem 94 proc. udziału w rynku.

Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że globalna sprzedaż tabletów wzrosła w III kwartale o 280 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, z 4,4 do 16,7 miliona urządzeń.

Apple sprzedało 11,1 miliona iPadów, co dało firmie z Cupertino 67 proc. rynkowego udziału. 27 proc. udziału w rynku zdobył system Android, którego popularność napędzają tablety takich firm jak Samsung czy Acer.

Tylko 2 proc. udziału w rynku odnotował Microsoft (Windows 7), a 1 proc. firma RIM z zastosowaną w tablecie BlackBerry Playbook platformą QNX.

Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - III kw. 2011 r.

Zobacz tabelę


 

Autor:km

Więcej informacji:Strategy Analytics

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas