Technologie2010-11-04
0

Strategy Analytics: 95 proc. rynku tabletów dla Apple

W III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 4,4 miliona tabletów. Ponad 95 proc. z nich stanowiły iPady firmy Apple.

Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że sprzedaż tabletów wzrosła w III kwartale o 26 proc. w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami, kiedy sprzedano 3,5 miliona urządzeń.

Tylko 2,3 proc. tabletów sprzedanych w III kwartale stanowiły urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Android. Rynkowy udział stworzonej przez Google platformy powinien znacząco zwiększyć się już w IV kwartale, wraz z pojawieniem się w sprzedaży nowych modeli, takich jak Samsung Galaxy Tab.

Strategy Analytics podaje też, że zdecydowanie największym rynkiem sprzedaży tabletów były w poprzednim kwartale Stany Zjednoczone. Jednocześnie firma badawcza odnotowuje rosnący popyt na tego typu urządzenia w Europie Zachodniej i Azji.

Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - III kw. 2010 r.

Zobacz tabelę

Autor:km

Więcej informacji:Strategy Analytics, tablet

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas