Technologie2010-02-03
1

Strategy Analytics: ponad 10-proc. wzrost sprzedaży komórek w IV kw.

W IV kwartale ubiegłego roku na całym świecie sprzedano 324,4 miliona telefonów komórkowych.

To o 10,4 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009 (293,8 mln) - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.

Liderem była fińska Nokia z liczbą 126,9 miliona sprzedanych komórek i 39,1 proc. udziału w rynku. Wyprzedziła ona kolejno firmy Samsung (69,0 mln, 21,3 proc.), LG Electronics (33,9 mln, 10,5 proc.), Sony Ericsson (14,6 mln, 4,5 proc.) oraz Motorola (12,0 mln, 3,7 proc.). Pozostali producenci sprzedali w IV kwartale łącznie 68,0 mln urządzeń (21,0 proc. rynku).

Z kolei w całym 2009 roku na świecie sprzedano w sumie 1,13 miliarda komórek - o 3,9 proc. mniej niż w roku 2008 (1,18 mld). Najwięcej urządzeń sprzedali: Nokia (431,8 mln, 38,1 proc.), Samsung (227,3 mln, 20,1 proc.), LG Electronics (117,9 mln, 10,4 proc.), Sony Ericsson (57,0 mln, 5,0 proc.), Motorola (55,1 mln, 4,9 proc.), pozostali (łącznie 242,8 mln, 21,5 proc.).

Jednocześnie firma Strategy Analitycs przedstawiła prognozę, według której w obecnym kwartale światowa sprzedaż telefonów komórkowych wzrośnie o 8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009 (z 245 do 265 mln urządzeń).

Autor:km / km / km

Więcej informacji:Strategy Analytics

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas