Wśród stron głównych największych portali horyzontalnych na pozycję lidera awansował Onet.pl, wyprzedzając WP.pl. Natomiast strona główna Gazeta.pl miała więcej użytkowników niż analogiczna witryna Interii.
Dane z badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że w lipcu br. strona główna Onetu (Ringier Axel Springer Polska) zanotowała 12,47 mln użytkowników i 43,12 proc. zasięgu, natomiast analogiczna witryna WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) miała 11,87 mln odwiedzających i 41,05 proc. zasięgu.
Onet pierwszy raz od ponad roku wyprzedził WP.pl w tej statystyce. Dane z czerwca są niedostępne, ponieważ w badaniu Mediapanel wprowadzono zmiany w kategoriach tematycznych, natomiast we wcześniejszych miesiącach strona główna WP.pl utrzymywała znaczącą przewagę nad konkurentką z Onetu. Przykładowo w marcu br. pierwsza witryna miała 13,16 mln użytkowników, a druga - 12,43 mln, w lutym br. było to odpowiednio 12,63 i 12,2 mln, a w styczniu - 12,71 i 12,57 mln.
Internet | Właściciel Onetu wyprzedził Wirtualną Polskę, aplikacja Facebooka przed YouTube’em i Messengerem (Mediapanel z lipca) |
O trzecie miejsce od wielu miesięcy rywalizują strony główne Gazeta.pl (Agora) i Interii (grupa Cyfrowy Polsat). W lipcu br. ta pierwsza zanotowała 6,1 mln internautów i 21,11 proc. zasięgu, a ta druga - 5,34 mln użytkowników i 18,48 proc. zasięgu.
Jak to wyglądało na początku br.? Strona główna Interii wyraźnie wyprzedzała konkurentkę w marcu br. (5,74 mln wobec 5,48 mln użytkowników) i lutym (7,07 mln wobec 5,35 mln), natomiast witryna Gazeta.pl była górą w styczniu (5,75 mln wobec 5,34 mln).
Z kolei stronę główną o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) w lipcu odwiedziło 2,01 mln internautów, co dało 6,97 proc. zasięgu.