Internet 2023-02-15
4

Strony główne: Onet z większą przewagą nad WP, portal Radia ZET przed Fakt.pl

W styczniu strona główna Onetu zyskała użytkowników, za to w analogicznej witrynie WP.pl mocniej wydłużył się czas korzystania. Strona główna portalu Radia ZET po duży wzroście wysunęła się nad tę portalu „Faktu”.

Wśród stron głównych portali horyzontalnych zdecydowanie na czele bez zmian są te Onetu (Ringier Axel Springer Polska) i WP.pl (Grupa Wirtualna Polska). W styczniu br. pierwszą odwiedziło 9,38 mln internautów (co dało 31,6 proc. zasięgu), spędzając średnio po 50 minut i 34 sekundy, natomiast druga przyciągnęła 8,64 mln internautów (29,13 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 58 minut i 41 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na Interii (Grupa Polsat-Interia) strona główna zanotowała 4,93 mln użytkowników, 16,61 proc. zasięgu oraz 38 minut i 9 sekund średniego czasu korzystania, a na Gazeta.pl (Agora) - 4 mln użytkowników, 13,49 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 23 sekundy przeciętnego czasu.

Z pozostałych witryn na ponad 10 minut internautów przyciągała jedynie strona główna portalu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - każdy z 1,33 mln użytkowników (4,49 proc. zasięgu) spędził na niej średnio 11 minut i 19 sekund.

Z trzech witryn odwiedzający korzystali średnio przez ponad pięć minut. Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) strona główna miała 2,15 mln użytkowników, 7,27 proc. zasięgu oraz 5 minut i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania, na portalu „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) - 825,2 tys. internautów, 2,78 proc. zasięgu oraz 5 minut i 32 sekundy średniego czasu, a na naTemat.pl - 436,4 tys. użytkowników, 1,47 proc. zasięgu oraz 5 minut i 2 sekundy średniego czasu.

Stronę główną portalu Radia ZET odwiedziło 1,4 mln internautów (4,72 proc. zasięgu), przy czym średnio każdy spędził tam tylko 41 sekund. Zestawienie zamyka analogiczna witryna Wprost.pl z 364,7 tys. użytkowników, 1,23 proc. zasięgu oraz 3 minutami i 33 sekundami przeciętnego czasu korzystania.

Strona główna Onetu umocniła się na pozycji lidera zasięgowego dzięki wzrostowi liczby użytkowników o 214,2 tys. (2,3 proc.), średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 48 sekund (1,6 proc.). Na witrynie WP.pl ubyło 76,5 tys. internautów (0,9 proc.), za to przeciętny czas korzystania wzrósł o 2 minuty i 14 sekund (4 proc.).

Podobnie jak na WP zmieniły się wyniki trzech kolejnych stron głównych. Ta Interii zanotowała spadek o 87 tys. użytkowników (1,7 proc.) i wzrost o minutę i 40 sekund średniego czasu korzystania (4,6 proc.), na Gazeta.pl - spadek o 143,4 tys. internautów (3,5 proc.) i wzrost o 40 sekund przeciętnego czasu (2,9 proc.), a na o2.pl - spadek o 124,9 tys. użytkowników (5,5 proc.) i wzrost o 26 sekund średniego czasu (9 proc.).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Za to strona główna portalu Radia ZET zyskała aż 544,2 tys. internautów (to 63,5 proc. w górę), wyprzedzając witrynę Fakt.pl, która osiągnęła dużo mniejszy wzrost: o 32,9 tys. użytkowników (2,5 proc.) i 46 sekund średniego czasu korzystania (7,3 proc.).

Na portalu „Super Expressu” strona główna straciła 18,1 tys. internautów (2,1 proc.), zyskując 27 sekund przeciętnego czasu korzystania (8,8 proc.). Taka witryna na naTemat.pl osiągnęła wzrost o 10,7 tys. użytkowników (2,5 proc.), a na Wprost.pl - o 57 tys. (18,5 proc.). Przy czym na pierwszej średni czas korzystania zmalał o 3 sekundy (1 proc.), a na drugiej o 32 sekundy (13,1 proc.).

Autor: tw

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas