Internet2017-04-26
14

Strony główne portali: Onet z mniejszą przewagą nad WP, a o2.pl z większą nad Gazeta.pl

Wśród czołowych portali najwięcej użytkowników i odsłon na stronie głównej ma Onet.pl, przy czym jego przewaga w obu statystykach nad WP.pl na komputerach zmalała w skali roku. Zwiększyła się natomiast różnica między stroną główną o2.pl (która jako jedyna osiągnęła wzrost) a Gazeta.pl. Na stronie głównej TVN24.pl przeciętny użytkownik spędza miesięcznie prawie cztery godziny.

Według badania Gemius/PBI w marcu br. stronę główną Onetu odwiedziło 10,4 mln realnych użytkowników, czyli 37,59 proc. wszystkich polskich internautów. Odwiedzający wykonali 493,7 mln odsłon, a każdy korzystał ze strony średnio przez godzinę i 20:16 minuty (20 minut i 16 sekund).

Witryna miała o 552,4 tys. użytkowników, 102,2 mln odsłon i 2 pkt proc. zasięgu więcej niż strona główna WP.pl. Osiągnęła też o 21:47 minuty dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego.

Na obu stronach od ponad roku jest sporo treści wideo na żywo. Onet pokazuje swoje autorskie produkcje, na czele z emitowanym od poniedziałku do piątku półtoragodzinnym pasmem „Onet rano”, natomiast na stronie głównej WP.pl od grudnia ub.r. można oglądać telewizję WP (której ramówka znacząco zmieniła się dwa tygodnie temu) i słuchać stacji z Open.fm, a w kolumnie poniżej prezentowane są najnowsze informacje.

Strona główna Interii zanotowała w zeszłym miesiącu 5,25 mln użytkowników i 216,1 mln odsłon - zdecydowanie więcej niż strony główne o2.pl (3,18 mln użytkowników i 32,4 mln odsłon) i Gazeta.pl (2,3 mln użytkowników i 109,5 mln odsłon). Przy czym z pierwszej witryny odwiedzający korzystał średnio przez godzinę i 2:06 minuty, z drugiej - przez dwie godziny i 19:03 minuty, a z trzeciej przez godzinę i 35:51 minuty.

Na stronie głównej Interii od października ub.r. emitowane są wywiady z RMF FM: poranne Roberta Mazurka i popołudniowe Marcina Zaborskiego. Z kolei strona główna o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) w obecnej wersji - pozwalającej bez wychodzenia z niej czytać większość tekstów, słuchać stacji z Open.fm i oglądać kanały z Videostar.pl - działa od półtora roku, a na początku br. zespół redakcyjny portalu włączono do głównego newsroomu Wirtualnej Polski.

Zestawienie zamykają strony główne TVN24.pl i Fakt24.pl (Grupa Onet-RASP). Na pierwszej przeciętny odwiedzający spędził trzy godziny i 54:53 minuty, co jest zdecydowanie najlepszym wynikiem, prawie dwukrotnie wyższym niż statystyka witryny o2.pl. Natomiast na stronie głównej Fakt24.pl każdy użytkownik wykonał średnio 52,1 odsłony, podczas gdy na stronie Gazeta.pl ten wskaźnik wyniósł 47,7, na Onet.pl - 47,4, a na o2.pl - tylko 10,2.

Zobacz tabelę


Na samych komputerach strona główna Onetu też osiągnęła wyższe statystyki niż analogiczna witryna WP.pl. Pierwsza miała w zeszłym miesiącu 8,59 mln użytkowników, 330,7 mln odsłon oraz godzinę i 12:41 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a druga - 7,93 mln użytkowników, 255,8 mln odsłon oraz 52:47 minuty średniego czasu korzystania.

Na stronie głównej TVN24.pl przeciętny użytkownik spędził cztery godziny i 14:12 minuty, a na stronie o2.pl - dwie godziny i 25:12 minuty.

Zobacz tabelę


Za to na smartfonach i tabletach strona główna WP.pl wyprzedziła witrynę Onetu pod względem liczby użytkowników - miała ich 4,31 mln, o 110,5 tys. więcej od konkurenta. Przy czym strona Onetu zanotowała więcej odsłon (162,9 mln wobec 135,6 mln) i dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (50:15 minuty wobec 36:35 minuty).

Strona główna Interii prawie dwa razy więcej użytkowników od analogicznej witryny o2.pl (1,61 mln wobec 912,8 tys.) i ponad sześć razy więcej odsłon (57,9 mln wobec 8,7 mln), ale krótszy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (41:35 minuty wobec 53:01 minuty).

Na stronie głównej TVN24.pl użytkownik spędził średnio dwie godziny i 16:41 minuty, a w witrynie Gazeta.pl - godzinę i 24:53 minuty.

Strona główna Fakt24.pl przy 150,4 mln użytkowników zanotowała 9,03 mln odsłon, czyli nieco więcej niż witryna o2.pl mająca 912,8 tys. użytkowników.

Zobacz tabelę


W skali roku większość witryn zanotowała spore spadki odwiedzalności na komputerach (w pierwszej połowie ub.r. badanie Gemiusa nie obejmowało nośników mobilnych, więc nie można porównywać całościowych danych).

Zasięg strony głównej Onet.pl zmalał o 6,65 pkt proc. (czyli 15,6 proc.), liczba odsłon - o 129,7 mln (28,2 proc.), a średni czas korzystania przez użytkownika - o 13:21 minuty (15,5 proc.). Procentowy spadek liczby użytkowników (7,9 proc.) jest niższy niż w przypadku zasięgu, podobnie jak w przypadku innych witryn - ponieważ łączna liczba internautów była rok wcześniej niższa niż obecnie.

Nieco mniejsze spadki niż serwis Onetu zanotowały strony główne WP.pl i Interii. Pierwsza straciła 10,6 proc. zasięgu, 45,1 mln odsłon (15 proc. w dół) i 10:20 minuty średniego czasu korzystania (17 proc. w dół), a druga - 11,6 proc. zasięgu, 22,1 mln odsłon (12,2 proc. w dół) i 4:28 minuty średniego czasu korzystania (7,1 proc. w dół). W konsekwencji zmalała przewaga strony Onetu nad witryną WP w zasięgu i liczbie odsłon.

Za to strona główna o2.pl miała o 16,5 proc. wyższy zasięg niż rok wcześniej, zyskała też 2,5 mln odsłon (11,6 proc. w górę) i 37:49 minuty przeciętnego czasu spędzanego przez użytkownika (to 35,2 proc. w górę).

Natomiast strony główne Gazeta.pl, TVN24.pl i Fakt24.pl zanotowały spadki zasięgów na komputerach - odpowiednio o 14,6, 18,4 i 37,4 proc. Wszystkie miały też mniej odsłon niż rok wcześniej (Gazeta.pl - o 11,56 mln, czyli 14,2 proc., TVN24.pl - o 5,69 mln, czyli 18,6 proc., a Fakt24.pl - o 2,15 mln, czyli 13,9 proc.). Przy czym średni czas korzystania ze strony głównej Fakt24.pl wydłużył się o 10:10 minuty (to 30,7 proc. w górę).

Autor:tw

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas