Internet2018-10-12
21

Strony główne portali: Onet przed WP.pl, w dół o2.pl i Interia.pl

We wrześniu strona główna Onetu zanotowała więcej użytkowników oraz mniej odsłon i krótszy średni czas korzystania od strony głównej WP.pl. W skali roku obie witryny zyskały na zasięgu, natomiast znaczące spadki zanotowały strony główne o2.pl i Interii.

Stronę główną Onetu w minionym miesiącu odwiedziło 11,07 mln użytkowników, czyli 40,37 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 417,38 mln użytkowników, a każdy spędził tam średnio 58 minut i 33 sekundy - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Z kolei strona główna WP.pl miała 10,44 mln użytkowników, czyli 630 tys. mniej od analogicznej witryny Onetu. Zanotowała przy tym więcej odsłon (434,1 mln) oraz dłuższy przeciętny czas korzystania (61 minut i 17 sekund). Na początku października witryna WP.pl została zmodyfikowana.

Kolejna w zestawieniu strona główna Interii ma ponad dwa razy mniej użytkowników i odsłon od witryn Onetu i WP.pl. We wrześniu odwiedziło ją 4,84 mln internautów, którzy wykonali 188,76 mln odsłon i spędzili średnio po 63 minuty i 34 sekundy.

Strona główna Gazeta.pl z 2,91 mln użytkowników i 85,55 mln odsłon wyraźnie wyprzedziła w tych statystykach konkurentkę z o2.pl (2,15 mln użytkowników i 23,11 mln odsłon), ale zanotowała krótszy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (57 minut i 47 minut wobec 110 minut i 30 sekund). Witryna Gazeta.pl w drugiej połowie września została udostępniona w nowej wersji.

Zdecydowanie najdłużej - przez 3 godziny, 18 minut i 43 sekundy - internauci korzystali przeciętnie ze strony głównej TVN24.pl. Zanotowała ona 1,53 mln użytkowników i 34,04 mln odsłon.

Tylko na komputerach strona główna Onetu miała 7,97 mln użytkowników, 223,37 mln odsłon oraz 52 minuty i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. W każdej ze statystyk wyprzedziła analogiczną witrynę WP.pl, która miała 7,57 mln użytkowników, 217,36 mln odsłon oraz 48 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania.

Na stronie głównej o2.pl użytkownik spędził przeciętnie godzinę, 56 minut i 7 sekund, a na stronie głównej TVN24.pl - 3 godziny, 27 minut i 42 sekundy.

Na urządzeniach mobilnych strona główna Onetu zanotowała więcej użytkowników od konkurentki z WP.pl (6,2 mln wobec 5,87 mln), natomiast mniej odsłon (194 mln wobec 216,74 mln) oraz krótszy średni czas korzystania przez odwiedzającego (36 minut i 42 sekundy wobec 46 minut i 16 sekund).

Z kolei strona główna Interii miała zdecydowanie mniejszą niż ogółem i na komputerach przewagę zasięgową nad witryną Gazeta.pl pod względem liczby użytkowników (1,79 mln wobec 1,49 mln) oraz odsłon (64,76 mln wobec 37,79 mln).

Na stronie głównej TVN24.pl internauta spędził średnio 2 godziny, 21 minut i 16 sekund.

Strona główna Onetu zyskała w skali roku 1,15 pkt proc. zasięgu (2,9 proc. w górę), natomiast straciła 18,54 mln odsłon oraz 7 minut i 24 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 4,2 i 11,2 proc. w dół). Witryna WP.pl osiągnęła wzrosty o 0,87 pkt proc. zasięgu, 53,54 mln odsłon oraz 6 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania (to 2,3, 14,1 i 11,3 proc. w górę).

Natomiast strona główna Interii zanotowała spadki o 1,76 pkt proc. zasięgu (czyli 9,1 proc.) i 1,83 mln odsłon (1 proc.), przy wzroście przeciętnego czasu spędzonego przez internautę o 9 minut i 33 sekundy (17,7 proc.). Jeszcze więcej straciła analogiczna witryna o2.pl: 1,94 pkt proc. zasięgu, 8,77 mln odsłon oraz 59 minut i 30 sekund średniego czasu korzystania (19,9, 27,5 i 35 proc. w dół). Witryna TVN24.pl przy minimalnym spadku zasięgu straciła 6,43 mln odsłon oraz 33 minuty i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania (to 15,9 proc. i 14,3 proc. w dół).

Strona główna Gazeta.pl mimo wzrostu zasięgu o 2,53 pkt proc. (31,2 proc.) zanotowała spadki o 5,23 mln odsłon oraz 24 minuty i 43 sekundy średniego czasu korzystania (5,9 i 30 proc. w dół).

Autor:tw

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas