Internet2016-12-30
20

Strony główne portali: Onet przed WP, w górę o2.pl i Gazeta.pl, najbardziej przyciąga TVN24.pl

Onet.pl na swojej stronie głównej ma najwięcej użytkowników i odsłon spośród czołowych portali horyzontalnych, wyprzedzając w obu statystykach WP.pl. W skali roku wzrosty odwiedzalności zanotowały natomiast strony główne o2.pl i Gazeta.pl.

W listopadzie 2016 r. stronę główną Onetu odwiedziło 10,75 mln realnych użytkowników, czyli 40,54 proc. wszystkich polskich internautów. Odwiedzających wykonali na niej 467,07 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio godzinę i 12:30 minuty - wynika z badania Gemius/PBI.

Witryna miała 1,1 mln użytkowników, 100,3 mln odsłon i 13:28 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego więcej niż strona główna WP.pl. Na tej drugiej przeciętny użytkownik spędził prawie godzinę (59:02 minuty), podobnie jak na stronie głównej Interii (59:28 minuty), która zanotowała ponad dwa razy więcej użytkowników (5,16 mln wobec 2,42 mln) i prawie dwa razy więcej odsłon (202,1 mln wobec 115,5 mln) niż strona główna Gazeta.pl.

Na stronie głównej o2.pl, od października ub.r. działającej w nowej wersji, każdy użytkownik spędził średnio 2 godziny i 16:21 minuty, a na stronie głównej TVN24.pl - cztery godziny (bez sekundy).

Zobacz tabelę

Tylko na komputerach strona główna Onetu zanotowała w zeszłym miesiącu 9,22 mln użytkowników, 338,1 mln odsłon i 66:51 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a strona główna WP.pl - 7,98 mln użytkowników, 243,5 mln odsłon i 52:33 minuty średniego czasu korzystania.

Strona główna o2.pl miała znacznie więcej użytkowników niż strona główna Gazeta.pl (2,87 mln wobec 2,02 mln) i prawie dwa razy dłuższy średni czas spędzany przez odwiedzającego (2 godziny i 25:50 minuty wobec godziny i 17:09 minuty), ale trzy razy mniej odsłon (26,9 mln wobec 79,9 mln).

Zobacz tabelę

Na smartfonach i tabletach strona główna WP.pl miała więcej użytkowników niż strona główna Onetu (4,12 mln wobec 3,9 mln), ale mniej odsłon (123,2 mln wobec 129 mln) i krótszy średni czas korzystania (36:32 minuty wobec 41:58 minuty).

Wszystkie witryny zanotowały o około połowę krótszy średni czas spędzony przez użytkowników niż na komputerach, a także zdecydowanie niższą liczbę odsłon. Najmniejszą różnicę w tej drugiej statystyce miała strona główna TVN24.pl: w internecie stacjonarnym zanotowała ich 24,31 mln, a w internecie mobilnym - 20,26 mln.

Zobacz tabelę

Strony główne Onetu i WP miały w listopadzie br. o jedną dziesiątą niższy zasięg niż rok wcześniej - pierwsza zanotowała spadek o 4,54 pkt proc., a druga o 4,18 pkt proc. Na obu zmalała też liczba odsłon: w przypadku Onetu o 140,63 mln (czyli 23,1 proc.), a WP o 82 mln (18,3 proc.) oraz minimalnie zmniejszył się średni czas korzystania przez internautów.

Strona główna Interii straciła 0,61 pkt proc. zasięgu (3 proc. w dół) i 23,38 mln odsłon (10,4 proc. w dół), za to przeciętny czas spędzany przez użytkowników wydłużył się o 6:18 minuty (czyli 11,8 proc.).

Zasięg strony głównej o2.pl wzrósł aż o 2,31 pkt proc. (czyli 22,3 proc.), a średni czas korzystania - o 40,8 proc., natomiast liczba odsłon zmalała o 2,65 mln (czyli 6,8 proc.). Z kolei strona główna Gazeta.pl zanotowała wzrosty o 0,15 pkt proc. zasięgu, 12,11 mln odsłon i 14:38 minuty przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Przed rokiem strony główne TVN24.pl i Fakt.pl nie były jeszcze wyodrębnione w badaniu Gemiusa dla PBI.

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(20)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas