Internet2013-07-12
1

Strony Onetu: w górę VoD.pl, Blog.pl i komunikacja, w dół nowe technologie

Wśród serwisów Grupy Onet duże wzrosty odwiedzalności zanotowały VoD.pl i Blog.pl, a spory spadek - Republika.pl. Z działów portalu Onet.pl zyskały informacje i publicystyka, komunikacja i sport, a straciły sekcja o komputerach i nowych technologiach oraz wyszukiwarki.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl pokazują, że wśród serwisów Grupy Onet zdecydowanie najpopularniejszy jest sam portal Onet.pl. W kwietniu br. zanotował on 13,28 mln użytkowników, 2,5 mld odsłon i 149 mln odsłon mobilnych, a każdy użytkownik średnio spędził na nim prawie 5 godzin.

Z pozostałych stron najwięcej real users miało Zumi.pl (4,27 mln), najwięcej odsłon - Plejada.pl (43 mln), a najwięcej czasu na użytkownika - VoD.pl (godzina i 28 minut). Ponad 4 mln real users zanotowało Zumi.pl, ponad 3 mln - VoD.pl, po ponad 2 mln -  Plejada.pl i Republika.pl, a po ponad milion - Blog.pl, PCLab.pl, Medonet.pl i VUMag.pl. Ten ostatni serwis poziom 1,28 mln real users osiągnął po kwartale od uruchomienia (przeczytaj o nim więcej).

>>> Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Googl i Onet (Megapanel z kwietnia)

Zobacz tabelę


Onet.pl zanotował w kwietniu br. 870 tys. real users więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 7 proc.), ale 87 mln odsłon mniej (spadek o 3 proc.) i 39 minut mniej na użytkownika (11 proc. mniej). Zumi.pl zyskało w skali roku 266 tys. real users (wzrost o 7 proc.), przy czym straciło 6,5 mln odsłon (22 proc. w dół) i minutę na użytkownika.

Spory wzrost zanotował VoD.pl: 965 tys. real users (43 proc. w górę), 11,5 mln odsłon (60 proc. w górę) i 9 minut więcej (11 proc. w górę) niż przed rokiem, kiedy działał jako VoD.onet.pl. Z kolei Sympatiaplus.pl miała ponad cztery razy więcej użytkowników i trzy razy więcej odsłon niż Stworzenidlasiebie.pl rok wcześniej (więcej o rebrandingu serwisu). Blog.pl zyskał w skali roku 710 tys. real users (74 proc w górę) i 6,3 mln odsłon (wzrost o 113 proc.), a PCLab.pl - 300 tys. real users (22 proc. w górę) i 640 tys. odsłon (wzrost o 6 proc.).

Za to Republika.pl zanotowała 700 tys. użytkowników i 5,4 mln odsłon mniej niż przed rokiem (to spadki po 25 proc.), natomiast Digart.pl - 21 tys. real users i 7,3 mln odsłon mniej (czyli o 4 i 38 proc. mniej), a średni użytkownik spędził w serwisie 7 minut mniej (to spadek o 38 proc.).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2013 roku

Zobacz tabelę


Wśród sekcji portalu Onet.pl najpopularniejsza jest strona główna, zwłaszcza pod względem liczby odsłon - w kwietniu br. zanotowała ich 706,7 mln, czyli o 78 proc. więcej niż dział lifestyle’owy. Za to najwięcej odsłon mobilnych miały sekcja sportowa i informacyjno-publicystyczna - po ponad 21 mln, o 10 mln więcej niż strona główna. Natomiast zdecydowanie najwięcej czasu na użytkownika zanotował dział Komunikacja internetowa - 4 godziny i 51 minut wobec 2 godzin na stronie głównej.

>>> Megapanel mobilny: Onet liderem czasu i cookies, WP i Orange - odsłon

Zobacz tabelę


W skali roku strona główna Onetu zyskała 1,17 mln real users (wzrost o 15 proc.), ale straciła 37 mln odsłon i pół godziny na przeciętnego użytkownika (to spadki o 5 i 20 proc.). Strony dotyczące ludzi i stylu życia zyskały 965 tys. real users (14 proc. w górę), tracąc aż 68 mln odsłon i 14 minut na użytkownika (15 i 26 proc. mniej).

Sekcje rozrywkowe przy nieznacznie wyższej liczbie real users niż przed rokiem zanotowały 40 mln odsłon i 32 minuty na użytkownika mniej (to spadki o 19 i 45 proc.), a działy kobiece - 43,7 mln odsłon mniej (15 proc. w dół), ale 390 tys. real users i 5 minut na użytkownika więcej (wzrosty o 9 i 14 proc.). Z kolei strony o komputerach i nowych technologiach straciły w skali roku 415 tys. real users, 62 mln odsłon i 23 minuty (to spadki o 17, 79 i 74 proc.), a wyszukiwarki - 518 tys. real users i 9 mln odsłon (32 i 19 proc. w dół), ale 13 minut na użytkownika więcej (23 proc. w górę).

>>> Na zmianach w Megapanelu zyskały Allegro i GG, a straciły Interia.pl i Gazeta.pl

Za to dział informacyjno-publicystyczny zanotował 575 tys. real users i 54 mln odsłon więcej niż przed rokiem (wzrosty o 9,5 i 23 proc.) oraz 6,5 minuty na użytkownika mniej (to 10 proc. w dół). Strony poświęcone komunikacji zyskały w skali roku 288 tys. real users i 12,6 mln odsłon (to 6,5 i 6 proc. w górę), a serwisy sportowe - 965 tys. real users i 34 mln odsłon (wzrosty o 27 i 23 proc.) przy 5 minutach na użytkownika mniej. Działy o pracy i edukacji miały 690 tys. real users i 2,8 mln odsłon więcej, a te o motoryzacji - 675 tys. real users i 7,9 mln odsłon więcej, przy czym z obu sekcji użytkownicy korzystali nieco krócej niż przed rokiem.

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas