Fakt.pl i komputerswiat.pl to zdecydowanie najpopularniejsze serwisy Ringier Axel Springer Polska, a w ciągu roku jeszcze zyskały na odwiedzalności. Natomiast spore spadki zanotowały strony auto-swiat.pl i stepstone.pl.
Dane z Megapanelu PBI/Gemius przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że fakt.pl dominuje wśród serwisów Ringier Axel Springer Polska pod względem liczby użytkowników i odsłon (także mobilnych) oraz łącznego czasu spędzanego w nim przez użytkowników. Natomiast pod względem czasu przypadającego na jednego real usera lepszy wynik osiągnął w październiku przegladsportowy.pl. Przeciętny użytkownik tej strony wykonał na niej prawie 25 odsłon.
Więcej niż milion real users miał też w październiku komputerswiat.pl, ale wykonali oni zdecydowanie mniej odsłon i przebywali w serwisie znacznie krócej niż użytkownicy fakt.pl. Te dwa serwisy to jedyne, które mają swoje strony tematyczne - odpowiednio ks-ekspert.pl i koktajl.fakt.pl - także cieszące się popularnością, ale sporo mniejszą - poniżej 500 tys. real users.
>>> WP przed YouTube'em, NK.pl w dół, Grupa TVN w Top20
Zobacz tabelę
Liderujące w zestawieniu fakt.pl i komputerswiat.pl osiągnęły największe wzrosty odwiedzalności w skali roku. Fakt.pl zyskał prawie 250 tys. real users i 5 mln odsłon, a komputerswiat.pl - ponad 300 tys. real users i 4 mln odsłon.
Z drugiej w-spodnicy.pl zanotował ponad 2 tys. użytkowników i 1,2 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, a auto-swiat.pl - 100 tys. użytkowników i ponad 750 tys. odsłon mniej. Natomiast students.pl stracił w ciągu roku ok. 125 tys. real users i 700 tys. odsłon, a praca.org - ok. 150 tys. real users i ponad 950 tys. odsłon.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w październiku 2011
Zobacz tabelę
Wszystkie serwisy Ringier Axel Springer Polska w skali roku zanotowały ogółem minimalny wzrost liczby użytkowników i nieznaczny spadek zasięgu procentowego.
Zobacz tabelę
Strony wydawnictwa poświęcone nowych technologiom zanotowały w październiku br. 700 tys. użytkowników i 6 mln odsłon więcej niż rok wcześniej. Nastąpiło to m.in. dzięki wzrostowi odwiedzalności komputerswiat.pl.
Zobacz tabelę
Natomiast serwisy z kategorii informacji i publicystyki osiągnęły podobne wyniki odwiedzalności jak rok wcześniej. W ciągu roku największy zasięg miesięczny zanotowały w styczniu.
Zobacz tabelę
Zobacz tabelę
Za to strony lifestyle’owe Ringier Axel Springer Polska straciły w skali roku ok. 300 real users, przy czym ten spadek nastąpił w ostatnich miesiącach.
Zobacz tabelę
Z kolei serwisy wydawnictwa dotyczące motoryzacji miały w październiku ponad 300 tys. użytkowników i prawie 3,5 mln odsłon więcej niż przed rokiem. Najlepsze wyniki odwiedzalności zanotowały w marcu.
Strony poświęcone pracy straciły w skali roku 150 tys. real users i 1,25 mln odsłon.
Natomiast serwisy wydawnictwa o sporcie miały w październiku ok. 130 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej, za to prawie 350 tys. odsłon więcej.