Internet2013-02-28
5

Strony Wirtualnej Polski: traci WP.pl i Bloog.pl, w górę NoCoTy

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem Wirtualnej Polski jest WP.pl, ale w ciągu roku sam portal i jego najważniejsze działy zanotowały spadki odwiedzalności. Zyskały za to serwisy rozrywkowe, na czele z NoCoTy.pl.

WP.pl dominuje wśród serwisów Wirtualnej Polski zarówno jeśli chodzi o liczbę użytkowników oraz odsłon (i na urządzeniach stacjonarnych, i mobilnych), jak też czas spędzany na stronie przez użytkowników. Portal odwiedza mniej więcej cztery razy więcej internautów niż Bloog.pl i WP.tv, a w przypadku odsłon i czasu korzystania te różnice są jeszcze większe. W listopadzie ub.r. WP.pl zanotowała 1,92 mld odsłon stacjonarnych - 16-17 razy więcej niż kolejne pod tym względem NoCoTy.pl i AleSeriale.pl, oraz 119 mln odsłon mobilnych, czyli… 36 razy więcej od Niewiarygodne.pl. Na WP.pl przeciętny użytkownik spędził 6 godzin i 12 minut, podczas gdy na NoCoTy.pl i AleSeriale.pl - po 21-22 minuty.

Dodatkowo na urządzeniach mobilnych WP.pl wygenerowała aż 119 mln odsłon spośród 139 mln zanotowanych w listopadzie ub.r. przez wszystkie strony Wirtualnej Polski i Orange. Są one niezmiennie liderem pod tym względem od wprowadzenia wiosną ub.r pomiaru mobilnego w Megapanelu. W listopadzie wyprzedzały Grupę Onet o 31 mln odsłon, a Grupę Gazeta.pl - o 51 mln (zobacz szczegóły).

Przypomnijmy, że na początku br. Grupa Wirtualna Polska została wystawiona na sprzedaż przez Telekomunikację Polską (więcej na ten temat). Pytani przez Wirtualnemedia.pl analitycy oszacowali wartość Grupy WP na ok. 450 mln zł, a jako potencjalnych nabywców wymienili Muratora i podmioty zagraniczne (przeczytaj więcej).

Od prawie dwóch lat wyniki stron Wirtualnej Polski są podawane w Megapanelu razem z danymi stron Orange (głównie serwisu Orange.pl, który w listopadzie ub.r. miał 3,3 mln real users i 119,7 mln odsłon). W listopadzie ub.r. były liderami w kategorii Praca (zanotowały w niej 1,9 mln real users i 14 mln odsłon), drugie miejsce zajmowały w kategoriach Informacje i publicystyka (5,8 mln real users, 208 mln odsłon), Sport (3,8 mln real users, 133 mln odsłon), Styl życia (5,7 mln real users, 298 mln odsłon), Komunikacja (5,2 mln real users, 482 mln odsłon), a trzecie miejsce - w kategoriach Biznes, finanse i prawo (3,1mln real users, 52 mln odsłon), Kultura i rozrywka (5,5 mln real users, 380 mln odsłon), Motoryzacja (2,1 mln real users, 30 mln odsłon),  Turystyka (1,4 mln real users, 20 mln odsłon).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w listopadzie 2012 roku

Zobacz tabelę


W skali roku WP.pl straciła 800 tys. użytkowników  i 58,54 mln odsłon
. Stosukowo większy spadek zanotował Bloog.pl - 800 tys. real users (23 proc. w dół) i 5,4 mln odsłon (spadek o 20 proc.). Niewiarygodne.pl miało w listopadzie ub.r. 125 tys. real users i 6,6 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, NaSygnale.pl - 390 tys. RU i 5,1 mln odsłon mniej, a Politykier.pl - 170 tys. RU i 2,6 mln odsłon mniej.

Z drugiej strony NoCoTy.pl zyskało przez rok 195 tys. użytkowników i 29,9 mln odsłon, a przeciętny user korzystał ze strony przez 4 minuty dłużej. AleSeriale.pl mimo niewielkiego spadku liczby real users zanotowały 42 mln odsłon więcej niż przed rokiem (wzrost o 60 proc.), a użytkownik spędził w serwisie średnio 8,5 minuty dłużej (wzrost o 70 proc.). Natomiast Komediowo.pl zyskało 235 tys. real users, liczba odsłon zwiększyła się ponad pięciokrotnie, a czas na użytkownika - ponad dwukrotnie.

Zobacz tabelę


W samej WP.pl dwie zdecydowanie najpopularniejsze sekcje to strona główna i poczta
. Obie w listopadzie ub.r. zanotowały po ponad 500 mln odsłon. Przy czym poczta dominowała na urządzeniach mobilnych - wygenerowała 37 mln odsłon ze 119 mln wykonanych w całym portalu. Do tego przeciętny użytkownik korzystał z niej aż przez 7,5 godziny.

Po ponad 3 mln real users i 100 mln odsłon zanotowały dział wiadomości i sportu. Ten drugi był 10 razy częściej odwiedzany na urządzeniach mobilnych, a użytkownik spędził w nim średnio 40 minut.

Zobacz tabelę


Przez rok strona główna WP.pl straciła 875 tys. real users, ale zyskała 6 mln odsłon, a przeciętny użytkownik przeglądał ją 6,5 minuty dłużej. Poczta.wp.pl miała 163 tys. RU mniej, ale 60 mln odsłon więcej, a także 29 minut więcej w przeliczeniu na użytkownika.

Spore spadki odwiedzalności - rzędu 10-20 proc. - zanotowały dział wiadomości, sportu i finansów. Pierwszy miał 442 tys. real users i 24 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, drugi - 240 tys. real users i 8,7 mln odsłon mniej, a trzeci - 275 tys. real users i 8,6 mln odsłon mniej. Natomiast sekcja kobieca straciła w skali roku 210 tys. użytkowników i 8 mln odsłon, a dział z programem TV - 335 tys. użytkowników i aż 23,5 mln odsłon.

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

Więcej informacji:Wirtualna Polska, wp.pl, NoCoTy.pl

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas