Prasa2013-07-04
22

“Super Express” i “Gazeta Polska Codziennie” zyskały czytelników

Tylko “Super Express” i “Gazeta Polska Codziennie” zakończyły maj ze wzrostem sprzedaży - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Największy spadek zanotowały “Przegląd Sportowy”, “Rzeczpospolita” i “Fakt”.

Niezmiennie najchętniej kupowanym dziennikiem w Polsce pozostaje tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W maju 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tej gazety wyniosła 337 790 egz., co oznacza spadek o 12,11 proc. w porównaniu do maja 2012 roku - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Druga pozycja cały czas należy do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w piątym miesiącu br. sprzedawało się średnio w liczbie 203 740 egz., po spadku o 11,13 proc.

Maj był dobrym miesiącem dla “Super Expressu” (Murator), który zanotował największy wzrost średniej sprzedaży ogółem w zestawieniu, podczas gdy w poprzednich miesiącach notował spadki. Wynik będącego na trzecim miejscu tabloidu poszedł do góry o 0,99 proc. do 157 153 egz.

Z danych ZKDP wynika, że “Rzeczpospolita” (Gremi Media) utrzymała w maju br. czwarte miejsce w rankingu sprzedaży dzienników. Jej średnia sprzedaż ogółem spadła co prawda o 14,39 proc. względem maja ub.r. do 65 991 egz., ale po raz pierwszy od wielu miesięcy “Rz” nie zanotowała największego spadku w całym zestawieniu.

6 maja br. “Rzeczpospolita” przeszła spore zmiany. Zmodyfikowana została jej zawartość i szata graficzna, a dziennik zaczął publikować bardziej użyteczne materiały dla przedsiębiorców (więcej na ten temat) Zmiany wsparła kampania w telewizji, prasie, radiu i w internecie, w której wziął udział redaktor naczelny “Rz” Bogusław Chrabota (zobacz spot).

Bogusław Chrabota podkreśla, że rozpowszechnianie płatne razem “Rz”, czyli najszersza miara sprzedaży, wyniosło w maju 114 292 egz., notując wzrost rok do roku o 8 proc., najwyższy w segmencie (jak już informowaliśmy to głównie efekt wzrostu rozpowszechniania e-wydań).

- W maju dynamicznie wzrosła także sprzedaż e-wydań (o 129 proc.). Pokazuje to pozytywną reakcję rynku zarówno na naszą kampanię jak i na wprowadzone zmiany. Pracujemy nad tym, aby tendencje wzrostowe się utrzymały - mówi nam Chrabota. - Dalsze zmiany to przede wszystkim doskonalenie gazety. Udało się zmienić jej konstrukcję na stronach dla profesjonalistów, a teraz będziemy stale poprawiać jakość serwisów także pod kątem multiaplikacyjności - mówi naczelny. Zmiany obejmą wersję mobilną “Rz” i jej serwis internetowy.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem zanotował w maju br. “Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), plasujący się na szóstym miejscu. Jego wynik zmalał o 14,69 proc. do 37 880 egz.

Poza “SE” wzrost sprzedaży odnotowała też siódma w rankingu “Gazeta Polska Codziennie” (Forum). W maju br. sprzedawała się średnio w liczbie 26 243 egz., czyli o 0,58 proc. wyższej niż rok wcześniej.

Zobacz tabelę

W maju br. odświeżona “Rzeczpospolita” zanotowała też największy wzrost średniej sprzedaży ogółem w porównaniu do kwietnia br. - wyniósł on 2,87 proc. Co ciekawe, w tym ujęciu najwięcej straciła “Gazeta Polska Codziennie” - jej średnia sprzedaż poszła w dół o 6,11 proc.

Zobacz tabelę

Autor:pp

KOMENTARZE(22)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas